کد خبر: ۳۷۳۴۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

سندرز: میلیاردرها نمی توانند انتخابات را بخرند/ به ترامپ اجازه ریاست جمهوری نمی دهیم

«برنی سندرز» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه به کارزار انتخاباتی خود همچنان ادامه می دهد، گفت: دمکراسی بدین معنی نیست که میلیاردرها انتخابات را بخرند و اجازه نمی دهیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، سندرز امروز (چهارشنبه) در پی اعلام نتایج آرا انتخابات درون حزبی آمریکا در آخرین سه شنبه بزرگ، درحالی درجمع هواداران خود در سانتامونیکا (Santa Monica) کالیفرنیا حاضر شد که «هیلاری کلینتون» رقیب هم حزبی وی علاوه بر پیروزی در سه ایالت نیوجرسی، نیومکزیکو و داکوتای جنوبی، در ایالت کالیفرنیا نیز شمارش آرا از پیشتازی وی حکایت دارد و توانسته است نامزدی خود را در حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، قطعی کند.

سندرز که طی روزهای اخیر وعده پیروزی در ایالت کالیفرنیا را داده بود، با توجه به قطعی شدن نامزدی هیلاری کلینتون با این وجود گفت که وی به کارزار انتخاباتی خود در 'واشنگتن دی.سی' و سپس در کنوانسیون این حزب در 'فلادلفیا'ی پنسیلوانیا، همچنان ادامه خواهد داد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در سخنان خود بار دیگر به سیستم سرمایه داری وال استریت تاخت و اینکه تنها 10درصد مالک ثروت 90 درصد مابقی مردم درآمریکا هستند، انتقاد کرد و گفت: باید این مساله را درهم شکست.

سندرز به صراحت گفت: دمکراسی بدین معنی است که میلیاردرها انتخابات را بخرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش که مورد تشویق هوادارانش قرار گرفت، افزود: نخواهیم گذاشت جمهوریخواهان بخصوص دونالد ترامپ نامزد آنها باشد و دولتمان را در اختیار گیرند.

سندرز افزود: از نظر من، مردم آمریکا هرگز از نامزدی که دیدگاهش تعصب گراست، به مکزیکی ها، مسلمانان، زنان و آمریکایی های آفریقایی تبار توهین می کند، حمایت نمی کنند. اجازه نمی دهیم ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شود.

این سیاستمدار آمریکایی، کارزار انتخاباتی خود را یک جنبش خواند که مردم آمریکا در سراسر این کشور گردهم آمده تا دولتی به وجود آورند که برای مردم کار کند نه برای یک درصد طبقه مرفه .
سندرز خطاب به هواداران خود گفت: از شما (طرفداران) که بخشی از انقلاب سیاسی بودید، تشکر می کنم.

نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا افزود: تماس محبت آمیزی از «باراک اوباما» (رئیس جمهوری) داشتم و قرار است روز پنجشنبه با او دیدار داشته باشم .

وی همچنین گفت که تماس محبت آمیز دیگری از «هیلاری کلینتون» داشته که در این تماس به او تبریک گفته است.

انتخابات درون حزبی در آخرین سه شنبه بزرگ روز گذشته هفتم ژوئن برابر با 18 خردادماه در 6 ایالت کالیفرنیا، مونتانا، نیوجرسی، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برگزار شد.

بنا بر تازه ترین شمارش آرا، شبکه تلویزیونی سی ان ان «برنی سندرز» را در دو ایالت 'داکوتای شمالی ' و 'مونتانا' برنده اعلام کرد و اختلاف آرا بین سندرز و رقیب هم حزبی وی در ایالت کالیفرنیا همچنان زیاد بوده و به نفع هیلاری کلینتون است.

هیلاری کلینتون تا این لحظه ازشمارش آرا توانسته است دو هزار و 620 آرا نمایندگان را به دست آورد که این میزان بیش از حد نصاب دو هزار و 383 آرا نمایندگان برای تثبیت نامزد نهایی حزب دمکرات است.

برنی سندرز نیز تاکنون هزار و 726 آرای نمایندگان را بدست آورده است.

خانم کلینتون بامداد چهارشنبه پس از موفقیت در انتخابات درون حزبی گفت: این برای نخستین بار در تاریخ کشور ما است که یک زن نامزد نهایی یک حزب اصلی در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

دونالد ترامپ تنها نامزد باقی مانده از حزب جمهوریخواه نیز درآخرین سه شنبه بزرگ با وجود کنار رفتن تمامی رقبای هم حزبی وی، در تمامی پنج ایالت کالیفرنیا، نیوجرسی، مونتانا، نیومکزیکو و داکوتای جنوبی پیشتاز است.

به گزارش سی ان ان، ترامپ تاکنون هزار و 541 رای نمایندگان را بدست آورده که این میزان بیش از حد نصاب هزار و 237 رای نمایندگان برای قطعیت نامزدی در حزب جمهوریخواه است.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهوری قرار است سه شنبه ‎18 آبان 1395 برابر 8 نوامبر 2016 میلادی برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
اسماعیلی
|
Germany
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
2
0
یعنی شما نمیدانید دولت آمریکا ملعبه دست صهیونیستهاست. چرا جرات حرف زدن در مورد اصلیترین مشکل آمریکا را ندارید؟ صهیونیستها تا آمریکا را متلاشی نکنند دست بردار نخواهند بود. چون صهیونیستها متعصب ترین و بد عهد ترین انسانها در طول تاریخ بوده و هستند. هلو کاست هیتلر یک شوخی بیش نیست. روزی خواهد رسید که هلوکاست واقعی در آمریکا رخ خواهد داد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین