کد خبر: ۳۷۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

2500 ایرانی المپیک را از نزدیک می‌بینند

سفیر ایران در برزیل از راه‌اندازی بخش کنسولی 24 ساعته برای ارائه خدمات بهتر کنسولی به شرکت‌کنندگان در المپیک و پارالمپیک ریو 2016 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدعلی قانع‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در ابتدا با تبریک موفقیت چشمگیر تیم‌های ورزشی کشور برای حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک ریو 2016، اظهار کرد: همان‌طور که برای مسابقات جام جهانی فوتبال در این سفارت‌خانه پست موقت کنسولی برای ارائه خدمات بهتر کنسولی به ورزشکاران و دیگر ایرانیانی که به برزیل سفر کرده بودند، ایجاد شد، اکنون نیز برای مسابقات المپیک و پارالمپیک ریو 2016 چنین پستی ایجاد خواهد شد.

او با بیان این که در حال انجام رایزنی‌های لازم برای تحقق این موضوع با دولت برزیل هستیم، افزود: به محض این که این پست موقت کنسولی ایجاد شد آدرس و شماره تلفن آن را اعلام خواهیم کرد و این پست به صورت 24 ساعته در خدمت ورزشکاران و دیگر ایرانیانی است که برای تماشای این مسابقات به برزیل سفر می‌کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تأکید بر این که این پست قبل از شروع بازی‌های المپیک ایجاد خواهد شد، ادامه داد: در سایت سفارت‌خانه ایران در برزیل نیز قسمت ویژه‌ای در این ارتباط ایجاد شده است و ما تاکنون 6 اطلاعیه در این چارچوب منتشر کرده‌ایم. از جمله در ارتباط با مقررات گمرکی برزیل،‌ معرفی این کشور، شماره تلفن‌های ضروری در این کشور و اخذ روادید خبرنگاری و گردشگری برای سفر به برزیل.

وی با بیان این که در آینده نزدیک اطلاعات دیگری نیز در سایت سفارت از جمله در مورد ویروس «زیکا» قرار داده خواهد شد، گفت: تصمیمات جدیدی که توسط کمیته  بازی‌های المپیک و پارالمپیک برای این مسابقات گرفته می‌شود و هم‌چنین مقررات جدید برای حضور در بازی‌ها به تدریج توسط این بخش سایت سفارت اعلام خواهد شد.

سفیر ایران در برزیل با بیان این که هدف ما این است که یک فضای آرامبخش، معنوی، ورزشی و شادی‌آفرین برای هموطنان و تیم‌های ورزشی که  به برزیل سفر می‌کنند ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند با کمال آرامش و در شرایط مناسب و قابل قبول به وظایف خود بپردازند، افزود: طبق آخرین مذاکرات و گفت‌وگوهایی که با کمیته المپیک و پارالمپیک داشته‌ایم، احتمالاً‌ غیر از تیم‌های ورزشی تقریبا 2 هزار تا 2 هزارو 500 ایرانی از سراسر جهان برای تماشای این مسابقات به برزیل خواهند آمد و از دیگر سو این پیش‌بینی را نیز داریم که حدود 500 تا 1000 نفر ایرانی‌های مقیم برزیل از شهرهای مختلف این کشور برای تماشای مسابقات به ریو سفر کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین