کد خبر: ۳۷۳۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

هنرمندان یک بیمارستان روانی را به گالری تبدیل کردند

یک گروه از هنرمندان برجسته در انگلستان دست به کار شدند تا یک بیمارستان روانی را به فضایی سالم و فرح‌بخش تبدیل کنند.
آفتاب‌‌نیوز : یکی از خاص‌ترین گالری‌های هنری برندگان جایزه ترنر جایی در جنوب‌غربی لندن در قلب یک بیمارستان روانی برپا می‌شود.


به گزارش خبرآنلاین، این بیمارستان محل نگهداری بیمارانی است که با مشکلات حاد و طاقت‌فرسای روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. هر کدام از این بیماران برای بازگشت به زندگی طبیعی بین یک تا سه سال را در این مرکز سپری می‌کنند.

فضای این آسایشگاه همانند دیگر آسایشگاه‌های روانی یکنواخت و سرد است. دیوارهایی همرنگ و اتاق‌هایی که همه شبیه هم هستند. اما با ورود هنرمندان فضا تغییر می‌کند.

در این پروژه که «اتاق‌های بیمارستان» نام دارد، 10 تن از هنرمندان به نام انگلستان از جمله نیک نایت عکاس سرشناس و الکساندر مک‌کوئین طراح گردهم آمده‌اند تا فضای بیمارستان را جانی دوباره بخشند.

از آنجا که دستاورد کار این گروه هنرمندان سیلی از هواداران آثار هنری را به این محل می‌کشاند، از پیش اعلام شده است که بازدید از این مکان برای عموم مردم امکان‌پذیر نیست.

هر کدام از این 10 هنرمند یک قسمت از بیمارستان را انتخاب می‌کند و با در نظر گرفتن پیشنهادی متخصصان کلینیک طراحی آن قسمت را با هنر خود تغییر می‌دهد.

دکتر اما ویشر مدیر مجموعه با اشاره به تاثیر محیط زندگی بر سلامت و احساس افراد این پروژه را فرصتی مناسب برای تاثیر گذاشتن برمحیط دانست. بیماران آسایشگاه نیز از این پروژه استقبال کرده‌اند.

منبع: بی‌بی‌سی / 8 ژوئن

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین