کد خبر: ۳۷۳۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

نیروهای عراقی وارد حی الشهداء درجنوب فلوجه شدند

فرماندهی عملیات مشترک بعد از ظهر چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم ساعتی پیش منطقه 'حی شهداء دوم 'را در جنوب شهر فلوجه آزاد کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، عملیات ورود به منطقه حی الشهداء 2 که به دلیل گستردگی تله ها و بمب های کار گذاشته شده، از محورهای سخت عملیات آزادسازی این شهر محسوب می شد، از بامداد امروز آغازشده بود.

نیروهای عراقی به محض ورود به این منطقه پرچم عراق را بر فراز ساختمان های مرتفع شهر برافراشتند و نیروهای مهندسی نیز کار پاکسازی را شروع کرده اند.

عملیات فلوجه از 17 روز پیش در غرب بغداد و شرق استان الانبار آغاز شد و طی این مدت دو شهر راهبردی از توابع فلوجه ( الکرمه در حدودا 25 کیلومتری و الصقلاویه حدود 60 کیلومتری غرب بغداد) که با فلوجه مثلث تروریستی خطرناکی را تشکیل داده بودند، آزاد شده است.
همچنین مناطق حساسی از جمله البوشجل، العوینات، النعیمیه ، السجر و بخش هایی از جزیره خالدیه در جریان این عملیات آزاد شده است.

نیروهای الحشدالشعبی از روز دوشنبه گذشته اعلام کردند که با محاصره کامل شهر فلوجه و آزادی مناطق یاد شده، ماموریتشان پایان یافته تلقی می شود و ماموریت ورود به داخل شهر فلوجه به نیروهای ارتش، سازمان مبارزه با تروریسم و عشایر منطقه واگذار شده است.
ابومهدی المهندس نائب رئیس شورای تشکیلات الحشد الشعبی، در این خصوص گفته بود که نیروهای الحشدالشعبی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود در این عملیات دست یافتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین