کد خبر: ۳۷۳۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

باران و باد شدید در راه است/ گرد و خاک از عراق وارد می‌شود

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود گرد و غبار برخواسته از کشور عراق در استانهای غربی و مرکزی کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور در روزهای آتی گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌هاي هواشناسی، در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه، گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سبب افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش‌باد شدید موقتی در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و برخی مناطق شمال غرب کشور خواهد شد که این وضعیت در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و خاك پیش‌بینی شده است. 
 
وی ادامه داد:‌ از بعد از ظهر چهارشنبه و طی روزهاي پنجشنبه و جمعه با شمالی شدن جریانات بر روي دریاي خزر، در غرب سواحل دریاي خزر و استان اردبیل نیز افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیشبینی می شود که این وضعیت در روز شنبه براي شرق سواحل خزر نیز روي خواهد داد. 
 
به گفته مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین طی امروز و فردا با تشکیل متناوب توده گردوخاك بر روي کشور عراق و انتقال آن به سمت شرق در نیمه غربی و بخشهایی از مرکز کشور پدیده گرد و خاك و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 
 
وظیفه با بیان اینکه در روز پنجشنبه گرد و غبار در مناطق شمال‌غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج با غلظت کمتر در نواحی مرکزي و دامنه هاي جنوبی البرز خواهد بود، گفت: همچنین در اوایل وقت روز جمعه شرایط گرد و غبار براي مناطق مرکزي، دامنه هاي جنوبی البرز و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه در بعد از ظهر و شامگاه روزهاي پنجشنبه و جمعه وزش‌بادهاي نسبتا شدید در نیمه شرقی کشور سبب ایجاد گرد و خاک در برخی مناطق خواهد شد، اظهارکرد: خلیج فارس و شرق دریاي عمان از بعداز ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه و دریاي خزر نیز در روز پنجشنبه و صبح جمعه مواج خواهد بود. 
 
وظیفه درباره وضعیت هوای پایتخت در روز پنجشنبه نیز گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی شده که گاهی نیز غبار آلود خواهد بود، همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای تهران در این روز به ترتیب 36 و 25 درجه بالای صفر خواهد بود. 
 
به گزارش ایسنا، مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی پیش بینی می شود با تشکیل توده گردوخاک بر روی عراق در روز پنجشنبه و انتقال آن به روی غرب و شمال غرب ایران، آسمان این مناطق غبار آلود و از کیفیت هوا کاسته شود. از این رو به سبب غبار آلوده بودن استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه در روز پنجشنبه توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خطرات برای سلامتی هموطنان ساکن در این استان‌ها صورت پذیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
ما فقط به آب و هوای زیبای اردبیل می نازیدیم که اونم به برکت دولتمردان بی مسئولیت سرشار از ریز گرد شده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین