کد خبر: ۳۷۳۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

۳ شرط فتح برای آشتی با حماس

برخی مسئولان جنبش فتح اعلام کردند که دستیابی به آشتی با جنبش حماس بعید است مگر اینکه حماس با شروط فتح موافقت نماید.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا از سوی شیخ تمیم بن حمد امیر قطر برای سفر به دوحه در ماه جاری میلادی جهت بررسی آشتی ملی بین دو جنبش فتح و حماس و اوضاع سیاسی، دعوت شده است.

برخی مسئولان جنبش حماس در این باره به روزنامه الحیات چاپ لندن گفتند که امیر قطر در دیدار با محمود عباس فرصت آشتی ملی بین دو جنبش فتح و حماس و تشکیل دولت وحدت ملی را بررسی خواهد کرد.

در همین رابطه یک مسئول در جنبش فتح گفت که کمیته مرکزی این جنبش 3 شرط را برای آشتی با حماس قرار داده است: نخست اعلام موافقت حماس با برنامه سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین، دوم موافقت حماس با عدم ابقای کارکنانی که حماس تعیین کرده و تعیین مقرری مالی برای آنها تا زمان دستیابی به توافقی برای حل این مشکل و سوم عدم اصرار حماس بر ازسرگیری فعالیت شورای قانونگذاری به محض تشکیل دولت وحدت ملی.

جنبش های فتح و حماس 3 ماه قبل به یک تفاهم برای تحقق آشتی دست یافتند اما کمیته مرکزی جنبش فتح ملاحظاتی را در مورد برخی از مفاد این تفاهم ارائه کرده است.

از سوی دیگر یک عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که خواست نامش فاش نشود، گفت که محمود عباس تصمیم دارد هفته آینده به دوحه سفر کند.

وی افزود که عباس در دیدار با امیر قطر به بررسی پرونده های داخلی و خارجی مهم فلسطین از جمله آشتی با جنبش حماس، طرح فرانسه و اقدامات بین المللی که تشکیلات خودگردان در صدد اتخاذ آن علیه اسرائیل است، خواهد پرداخت.

این عضو فتح پیش بینی کرد که عباس در دوحه با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و درباره پرونده های مهم مربوط به آشتی داخلی بین فتح و حماس و راهکارهای حمایت از تحرکات این دو جنبش برای تحقق وحدت ملی بحث و گفت وگو نماید.

بازداشت 12 فلسطینی در کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیل در ادامه بازداشت های گسترده فلسطینیان در کرانه باختری، 12 نفر دیگر را در نقاط مختلف این منطقه بازداشت کردند.

رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد که چهار نفر از بازداشت شدگان از فعالان جنبش حماس هستند.رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز فلسطینیان را به بهانه تحت تعقیب بودن به دلیل اجرای عملیات های ضد صهیونیستی، بازداشت می کند.

کمیته های مقاومت: مقاومت بهترین راه آزاد سازی فلسطین است

کمیته های مقاومت فلسطین در دهمین سالروز شهادت شیخ جمال ابو سمهدانه "ابو عطایا" دبیر کل و بنیانگذار این کمیته ها تاکید کرد که جهاد و مقاومت بهترین راه برای آزاد سازی فلسطین و پاکسازی مقدسات آن از لوث اشغالگری دشمن صهیونیستی است.

کمیته های مقاومت در سالروز شهادت شیخ ابو عطایا تصریح کرد که خون شهدای فلسطین پشتوانه ای محکم در مسیر مقاومت و آزاد سازی فلسطین است.

این کمیته ها افزود که ارزش هایی که شهید ابو عطایا در راه آن مبارزه کرد، در درون تمامی آزادگان و مبارزان فلسطینی نهادینه شده است و این ارزش ها جایگاهی ثابت در مساله فلسطین و در بین سراسر امت اسلام و مبارزات ملت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی دارد.

کمیته های مقاومت بیان کرد که شهادت فلسطینیان به ویژه رهبران فلسطینی مشعلی برای دیگر مجاهدان جهت ادامه راه آزاد سازی فلسطین خواهد بود.

این کمیته ها بار دیگر بر وفاداری به خون شهدا و پایبندی به گزینه های مقاومت و وحدت به عنوان دو گزینه اساسی در مسیر مبارزه با دشمن صهیونیستی و آزاد سازی فلسطین و مقدسات آن تاکید کرد.

یورش بولدوزرهای رژیم صهیونیستی به شرق رفح

دو بولدوزر رژیم صهیونیستی ظهر امروز چهارشنبه تا مسافت 70 متری در شمال شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه یورش آوردند.

بازداشت 3 ماهیگیر فلسطینی در سواحل غزه

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه 3 ماهیگیر فلسطینی را در نزدیکی ساحل دریای شهر غزه بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، قایق های اسرائیلی به سمت یک قایق ماهیگیری تیراندازی کرده و در نزدیکی ساحل دریای منطقه السودانیه 3 ماهیگیر داخل این قایق را بازداشت کردند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که قایق ماهیگیری فلسطینی از منطقه مجاز برای صید ماهی تجاوز کرده بود و به همین دلیل نیروی دریایی این رژیم به سمت آن تیراندازی کرد.

تشییع پیکر یک شهید در نابلس

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، مردم استان نابلس امروز چهارشنبه جنازه شهید جمال مروح دویکات 20 ساله را تشییع کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم از مقابل بیمارستان دولتی رفیدیا به سمت میدان شهدا به راه افتاده و از آنجا به سمت منزلش حرکت کرده و جنازه این شهید را پس از وداع آخر خانواده اش با وی و اقامه نماز میت در گلزار شهدا "خله العامود" به خاک سپردند.

تشییع کنندگان با حمل پرچم های فلسطین و سردادن شعارهایی تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.

تعدادی از شخصیت های نابلس با حضور در این مراسم بر لزوم وحدت ملت فلسطین و ایستادگی در برابر سیاست های ظالمانه اشغالگران صهیونیست و دفاع از مقدسات خود در سایه سکوت محافل بین المللی در برابر جنایات بی وقفه اشغالگران اسرائیلی تاکید کردند.

وزارت بهداشت و درمان فلسطین روز دوشنبه گذشته از شهادت جمال محمد مروح دویکات 20 ساله خبر داد. نظامیان اسرائیلی روز جمعه گذشته به مقبره حضرت یوسف (ع) در شرق نابلس یورش بردند که فلسطینیان حاضر در این مکان به مقابله با این متجاوزان برخاستند و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری ها دویکات از ناحیه سر هدف گلوله اشغالگران اسرائیلی قرار گرفت و به شدت زخمی شد و به بیمارستان رفیدیا در شهر نابلس انتقال یافت و تحت عمل جراحی قرار گرفت، ولی به خاطر وخامت حالش به بیمارستان صهیونیستی "تل هشومر" در سرزمین های اشغالی 1948 انتقال داده شد.

با شهادت جمال محمد مروح دویکات تعداد شهدای انتفاضه قدس به 218 تن افزایش یافت که 13 تن از آنان در شهر نابلس به شهادت رسیده اند.

فلسطینیان ساکن کرانه باختری و بیت المقدس از یکم ماه اکتبر سال گذشته در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و در راس آنها مسجد الاقصی به خیابان ها ریخته و انتفاضه عظیم را به راه انداخته و توانسته اند با اجرای عملیات های سلحشورانه و بهره گیری از تاکتیک های جدید مبارزاتی از جمله حمله با سلاح سرد و تیراندازی و غیره ده ها اسرائیلی را به هلاکت برسانند و صدها تن دیگر را زخمی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین