کد خبر: ۳۷۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

نامه 20 گروه طرفدار حقوق بشر به بان کی مون: چرا عربستان را حذف کردید؟

20 گروه طرفدار حقوق بشر روز چهارشنبه از بان کی -مون دبیر کل سازمان ملل مصرانه خواستند ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان را به جرم کشتار و معلول کردن کودکان در یمن به لیست سیاه این سازمان باز گرداند.
آفتاب‌‌نیوز :
این گروه های انساندوست تاکید کردند که شواهد و قرائن غیر قابل انکار بیش شماری در زمینه کشتار کودکان به دست ائتلاف تحت رهبری عربستان است.

سازمان ملل روز دوشنبه این ائتلاف را از لیست سیاه سالانه اش تا زمان یک بازنگری مشترک با عربستان خارج کرد.

منابع دیپلماتیک روز سه شنبه گفتند : ریاض تهدید کرده بود که کمک های خود به سازمان ملل را قطع خواهد کرد. اما عربستان به کار گیری هرگونه تهدید را تکذیب کرده است.

نامه روز چهارشنبه به بان کی -مون به امضای گروه هایی چون دیده بان حقوق بشر ، عفو بین الملل ، آکسفام رسیده و در آن از بان کی مون که در پایان سال جاری از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، به دلیل تسلیم شدن در مقابل عربستان سعودی و لکه دار کردن میراث کاری خود انتقاد شده است.

این گروه ها نوشتند : اگر ائتلاف تحت رهبری سعودی خواستار خارج شدن از لیست است ، باید کشتار و معلول کردن کودکان و بمباران مدارس و بیمارستان ها در یمن که موارد نقض آنها به ثبت رسیده متوقف کند. '

در یک گزارش سازمان ملل که پنجشنبه گذشته انتشار یافت گفته شده است که این ائتلاف مسئول 60 درصد از مرگ و زخمی شدن کودکان در یمن در سال گذشته بود و دست کم 510 نفر از این کودکان را از بین برد و 66 نفر از آنها را مجروح کرد و نیمی از حملاتش علیه مدارس و بیمارستانها صورت گرفت .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، ائتلاف تحت رهبری سعودی ها حملات نظامی در یمن را در ماه مارس آغاز کرد و این حملات به کشتار غیر نظامیان در فقیر ترین کشور عرب دامن زد.

حدود 6 هزار نفر که حدود نیمی از آنها غیر نظامی بودند، از مارس گذشته در یمن کشته شده اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین