کد خبر: ۳۷۳۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

مردم فارس هر ماه 140 میلیارد تومان بنزین می‌سوزانند

انبار بزرگ ذخیره فرآوردههای نفتی فارس پس از گذشت 9 سال از کلنگ زنی تا یک ماه آینده افتتاح می شود.به گزارش سرویس اقتصادی «خبرجنوب»، کلنگ ساخت این انبار در سال 86 به زمین خورد این در حالی است که چند سال به دلیل برخی مشکلات با پیمانکار پروژه، ساخت این انبار متوقف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مدير عامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي فارس با اعلام خبر افتتاح اين انبار ظرف يك ماه آينده گفت: در حال حاضر مرحله نهايي اين انبار كه نصب پمپ هاست در حال انجام است كه ظرف يك ماه آينده كار ساخت آن به اتمام مي رسد.

علي رضا امين افزود: اين انبار با سرمايه گذاري بيش از 25 ميليارد تومانی توسط شركت پخش فرآورده هاي نفتي ساخته شده كه ظرفيت ذخيره سوخت استان را 160 درصد افزايش مي دهد.

وي با بيان اين كه در حال حاضر ظرفيت ذخيره فرآورده هاي نفتي در فارس 100 ميليون ليتر است افزود: انبار بزرگ ذخيره فرآورده هاي نفتي فارس گنجايش ذخيره سازي 160 ميليون ليتر فرآوردههاي نفتي را دارد كه با اين حساب ظرفيت كل استان به 260 ميليون ليتر مي رسد.

مدير عامل شركت پخش فرآوردههاي نفتي فارس با بيان اين كه اولويت ذخيره سازي فرآوردههاي نفتي با بنزين است افزود: اين انبار 10 مخزن دارد كه 4 مخزن آن براي بنزين معمولي، 4 مخرن براي ذخيره نفت گاز و 2 مخزن براي بنزين يورو 4 است.

طبق اظهارات وي، 45 درصد فرآوردههاي مصرفي فارس از پالايشگاه شيراز و مابقي از مبادي اصفهان، يزد، سيرجان و بندرعباس تامين مي شود.

اين مسئول در خصوص ميزان مصرف فرآوردههاي نفتي در فارس گفت: مردم فارس به طور متوسط روزانه 4 ميليون و 600 هزار ليتر بنزين مي سوزانند كه براي آن در هر روز 4 ميليارد و 600 ميليون تومان و در طول يك ماه بالغ بر 140 ميليارد تومان پول هزينه مي كنند.

مدير عامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي فارس همچنين در خصوص ميزان مصرف دیگر فرآورده ها در استان فارس گفت: در ارديبهشت امسال مردم فارس 141 ميليون و 400 هزار ليتر بنزين، 149 ميليون و 200 هزار ليتر نفت گاز (گازوئيل)، يك ميليون و 475 هزار ليتر نفت سفيد و 4 ميليون و 305 هزار ليتر نفت كوره سوزاندند.

به گفته وي، مصرف بنزين و نفت گاز در ارديبهشت امسال فارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 2 درصد كاهش پيدا كرده است اين در حالي است كه مصرف نفت سفيد نسبت به پارسال به دليل گازرساني به مناطق مختلف كاهش 34 درصدي داشته است.

وي بيان داشت: همچنين مصرف نفت كوره در سطح استان نسبت به پارسال كاهش 43 درصدي داشته است.

به گفته امين، عمده مصرف نفت كوره در صنايع، ايزوگام، جاده سازي و پروژه هاي راه سازي است.

مديرعامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي فارس در پايان به مصرف گاز CNG اشاره كرد و گفت: مصرف اين گاز در فارس افزايش 5 درصدي داشته و به 41 ميليون متر مكعب در ارديبهشت امسال رسيد.

به گزارش «خبرجنوب»، گرچه كاهش مصرف عمده فرآورده هاي نفتي را مي توان به فال نيك گرفت اما كاهش مصرف نفت كوره حاكي از كم رمق شدن صنايع استان و پروژه هاي عمراني و راه سازي در فارس است.

لازم به ذكر است، حدود نيمي از مصرف بنزين و نفت گاز در فارس مربوط به شيراز است. در فارس در 120 جايگاه CNG و 240 جايگاه بنزين و گازوئيل عرضه مي شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
وطن داغونم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
همچین میگه سوزاندن انگار مفت میده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین