کد خبر: ۳۷۳۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

دمای هوا در سیستان و بلوچستان به مرز 50 درجه رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته دمای هوا در استان سیستان و بلوچستان به مرز 50 درجه سلسیوس رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا امیر مرادی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: براساس آمار استخراجی از دستگاه های سنجش هواشناسی مقارت ساعت 15 روز دمای هوا در سیستان و بلوچستان به مرز 50 درجه رسیدچهارشنبه 19 خرداد ماه سال جاری دمای هوا در شهرستان راسک به 49 درجه رسید که این مقوله رکوردی در کشور بوده و این منطقه را به یکی از گرمترین نقاط کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دستگاه های هواشناسی تا ساعت 16 این روز شهرستان چابهار با 35 درجه سلسیوس خنک ترین و راسک با رسیدن به دمای 49 درجه و مرز 50 درجه گرمترین شهرستان استان سیستان و بلوچستان بوده است.

امیرمرادی افزود: در این روز دلگان نشینان نیز دمای 48 درجه ای را سپری کردند و پس از آن نیز نیکشهر نشینان با تحمل دمای 47 درجه ای بیشترین دما را داشته اند اما این گرما مختص نیمه جنوبی استان نبوده و در نیمه شمالی استان نیز شهرستان های زهک، زابل و هیرمند در کنار شهرستان ایرانشهر دمای 46 درجه ای را تا ساعاتی پس از عصر چهارشنبه 19 خرداد متحمل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت دمای هوا در شهرستان  میرجاوه به 44 درجه، سراوان 42 درجه، نصرت آباد 41 درجه و در شهرستان زاهدان به همراه زابلی به 40 درجه سلسیوس رسید اما در کنار این شهرستان های ساکنین چابهار و خاش نیز دمای 36 و 39 درجه ای را سپری کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین