کد خبر: ۳۷۳۶۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس اعلام کرد:

نخستین سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام به ثمر نشست+جزئیات

نخستین سند همکاری میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت پتروپارس با اینتراویل ایتالیا برای مطالعه امکان سنجی توسعه منطقه پارس ٣ امضا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت:  به امضای MOU میان شرکت پتروپارس، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و اینتراویل ایتالیا به عنوان سرمایه‌گذار نخستین سرمایه گذاری خارجی پس از برجام به ثمر نشستاشاره کرد و افزود: تفاهمنامه امضا شده نخستین سند برای توسعه یک مرکز تمام نفتی شامل پشتیبانی فعالیتهای اکتشافی، تولید در دریا و خشکی و پس از آن مرحله تولید، صادرات محصول ها در منطقه پارس ٣ است.

به گزارش آفتاب، به گفته وی، در مرحله نخست این MOU امکان سنجی توسعه پارس ٣ از سوی شرکتهای اینتراویل ایتالیا، شرکت پتروپارس و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انجام خواهد شد که مدت زمان این مطالعه ها هشت ماه است. 

براساس گزارش وزارت نفت؛ شمس خاطرنشان کرد: گام نخست این تفاهمنامه که میان سازمان منطقه ویژه، پتروپارس و اینتراویل ایتالیا امضا شده است شامل مطالعه امکان‌‌سنجی برای توسعه منطقه پارس ٣ با سرمایه‌گذاری اینتراویل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس به تجربه شرکت اینتراویل در سرمایه گذاری ساخت بنادر بزرگ در آفریقا اشاره کرد و گفت: شرکت اینتراویل برای حضور در ایران از شرکت پتروپارس درخواست همکاری کرد که طی چند جلسه مذاکره و بررسی مناطق آزاد و ویژه، این تفاهمنامه اکنون امضا شده است.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه وارد مرحله امکان سنجی کامل پروژه برای توسعه منطقه پارس ٣ شده ایم که در صورت مثبت بودن نتایج مطالعه ها، وارد مرحله سرمایه گذاری اصلی با حضور شرکت اینتراویل ایتالیا خواهیم شد.

شمس به سابقه حضور اینتراویل در ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شرکت اینتراویل سابقه همکاری با شرکت پتروپارس را در فاز ١٢ پارس جنوبی دارد، به همین دلیل پتروپارس را به عنوان بازوی فنی خود در توسعه پارس ٣ انتخاب کرده است.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حاشیه خلیج فارس و در محدوده 46 هزار هکتاری استان بوشهر قرار گرفته است که مشتمل بر سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) با 14 هزار هکتار که شهرستان عسلویه را در بر می گیرد ، پارس دو ( کنگان) در محدوده 16 هزار هکتاری شهرستان کنگان را در بر گرفته است و پارس سه ( پارس شمالی) شامل 16 هزار هکتار از محدوده ی شهرستانهای دیر، دشتی،تنگستان و بوشهر را در بر می گیرد.

میدان‌های گازی پارس شمالی، گلشن، فردوسی و فرزاد A و B در این حوزه عملیاتی قرار دارند.

سفر روحانی به کشورهای ایتالیا و فرانسه در صدر یک هیات بلندپایه از پنجم تا نهم بهمن ماه پارسال به طول انجامید و به امضای 17 قرارداد به ارزش بیش از 17 میلیارد یورو منجر شد.همچنین هیات 310 نفره ایتالیا 19 بهمن سال گذشته وارد تهران شد و نشست هایی با طرف های تجاری و مسئولان اقتصادی کشور برگزار کردند.ارزش صادرات ایتالیا به ایران سال 2015 میلادی حدود یک میلیارد یورو اعلام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
1
3
پس تفاهم نامه است ولی تیتر زدید به بار نشست از تفاهمنامه تا ثمر زمین تا اسمان فرق است
احسان خورسندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
این تفاهم نامه اگر هم عملی بشود فقط به تولید و صادرات نفت خام کمک میکند.
جانباز مستاجر بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
1
عزیزم،تفاهم نامه با " مطالعه امکان سنجی توسعه " فرق میکنه ! اگه حداقل یه مقاله یک صفحه ایی هم در مورد اصول طرح و توسعه بخونی متوجه میشی که در روش علمی طرح های بزرگ ابتدا مطالعه امکان سنجی و اقتصاد سنجی و ... انجام میدن که ببینن آیا اساسا این طرح اقتصادی و سود آور هست یانه ،ایا می توان جایگزین بهتری داشت یا خیر و ...
عزیز دل برادر ،هموطن یا مثل من اطلاعات کمه،یا اینکه برجام زده به دم و دسکات به یاد وا اسلاما افتادی،یه نگاهی به طرح بزرگ مرد دولت پاکدست ،"مسکن مهر " بنداز و انصاف و مروت و شعور و درایت انسانی رو هم بیار وسط اونوقت متوجه میشی با این کارشون علارغم ظاهر پر طمطراق و تبلیغات عوامفریبانه ایی که کردند،چه بلایی سر اقتصاد کشور و اون بدبختایی که رفتن تو بازی ! - حتما سخنان گهر وار پدر معنوی این پاکدستها را شنیدی که دولت این مرد بزرگ را چی خطاب کرد ! " و الان تو چه وضعیتی هستند ! وسط بیابون،نه ارتباطی،نه امکانات آموزشی ! نه امکانات بهداشتی ! نه امکانات انتظامی و ... یه سری بزن به یکیشون کیفت ساخت و ساز رو هم ببین،تازه مصیبتشون از 4-5 ساله دیگه شروع میشه . . .
اما فرض کن که تفاهم نامه است ! ،دیدی که در زمان این تئوری پرداز اقتاد نوین شرایطی را برای کشور ایجاد کرد که این خارجی ها حتی با ایران تفاهم نامه هم امضا نمی کردند !
اگه برای جیبت جیغ میزنی که هیچ ! اما اگه دلت برای وطن و مردم میسوزه جان داداش یه کتاب فقط یه کتاب در مورد اقتصاد بخون اونوقت شاید نظرت معقولتر شد.پاینده باشی و سلامت حتی اگر مخالف عرائض حقیری. با احترلام
نوسازی صنایع ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
اگر این ثمر نشستن باشد
باید به اطلاع برسانم شرکت نوسازی صنایع ایران تاکنون موفق به عقد قرارداد (نه تفاهم نامه) با چند شرکت و بانک اروپایی برای سرمایه گذاری شده است
منجمله شرکت سولارتک هلند برای احداث نیروگاه خورشیدی سیرجان
و cd Bank استرالیا برای سرمایه گذاری به گذاری سه میلیارد دلاری در پروژهای شرکت نوسازی صنایع ایران
لطفا برای گزارش به شرکت مراجعه فرمایید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین