کد خبر: ۳۷۳۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

چین به دنبال ثبت بلندترین پرش چتربازی از فضا است+تصویر

یک شرکت مستقر در پکن به ثبت‌نام از داوطلبانی پرداخته که قصد دارند در برنامه شیرجه فضایی شرکت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
داوطلبان به لبه بالایی جو در ارتفاع 42 هزار متری سفر خواهند کرد تا از آنجا در یک لباس مخصوص چتربازی به سمت زمین بپرند.

این برنامه جاه‌طلبانه که نام‌نویسی در آن از دسامبر سال گذشته آغاز شده، قرار است در ژوئیه 2017 انجام شود و رکورد جهانی برای بلندترین پرش چتربازی در تاریخ بشریت را بشکند.

برنامه مذکور توسط شرکت فناوری فضایی اقیانوس طلایی انجام می‌شود که نخستین شرکت خصوصی در زمینه کاوش فضایی در چین است.

این شرکت از نخستین لباس چتربازی خود در پکن در روز 19 مه رونمایی کرد که نخستین نمونه در نوع خود در چین بوده است.

چین به دنبال ثبت بلندترین پرش چتربازی از فضا است+تصویر

تاکنون سه نفر برای این کار داوطلب شده‌اند. طی چند ماه آینده، شرکت اقیانوس طلایی به دنبال داوطلبان بیشتر خواهد بود تا برای آزمایش تجهیزات فضایی آموزش ببینند.

وزن این لباس چتربازی 35 کیلوگرم بوده و به یک رادار، ابزارهای نظارتی، ارتباطات فضا به زمین و همچنین یک سیستم ارسال عکس مجهز است. نخستین مرحله از آزمایش چتربازی فضایی در آوریل سال آینده از ارتفاع 10 کیلومتری انجام خواهد شد. در مه 2017 یک پرش از ارتفاع 20 کیلومتری انجام خواهد شد و سپس در ماه ژوئیه این پرش از ارتفاع 42 کیلومتری خواهد بود.

همه این تلاش‌ها از یک پارک صنعتی در شهر سانیا در استان هانیان انجام خواهند شد.

شرکت اقیانوس طلایی امیدوار است این لباس بتواند سفر فضایی را در دسترس عموم قرار دهد. هزینه سفر به همراه چتربازی از فضا حدود 500 هزار یوآن برای هر نفر است.

در اکتبر 2014، اوستاس یکی از معاونان سابق گوگل از ارتفاع حدود 41 کیلومتری در یک لباس فضایی ویژه به زمین پرید. وی توسط یک بالن از نیومکزیکو به فضا منتقل شده بود. اوستاس توانست رکورد جهانی ثبت شده توسط فلیکس باومگارتنر را که در سال 2012 از ارتفاع 39 کیلومتری به پائین پریده بود، بشکند.

به گزارش ایسنا به نقل از شین‌هوا، چین امیدوار است بتواند تا سال 2030 به ابرقدرت فضایی بعدی تبدیل شود. دولت چین در سالهای اخیر، سرمایه‌گذاری سنگینی در برنامه‌های فضایی کرده است. همچنین رشد در زمینه هوافضا نیز بخشی از سیزدهمین برنامه پنج ساله این کشور است.

در سال 2003، چین به سومین کشور در جهان تبدیل شد که یک انسان را به فضا ارسال کرده است. از آن زمان تاکنون چهار فضاپیمای سرنشین‌دار دیگر این کشور طی 10 سال گذشته به فضا ارسال شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین