کد خبر: ۳۷۳۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

داروهای ضد‌افسردگی برای این افراد خطرناک هستند

برخی داروهای ضد افسردگی خطر خودکشی را در کودکان و نوجوانان افزایش می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
مطالعات جدید حاکی است بیشتر داروهای ضد افسردگی که برای کودکان و نوجوانان مبتلا به افسردگی تجویز می‌شود اساسا بی‌اثر هستند و حتی ممکن است برای آنان خطرناک باشد.

به نوشته مجله لانسِت بر اساس این مطالعات، داروی ونلافاکسین در مقایسه با دارونماها و پنج داروهای ضد افسردگی دیگر افکار مرتبط با خودکشی را در مبتلایان افزایش می‌دهد.

در این مطالعه درباره تاثیر منفی این دارو بر نوجوانان هشدار داده شده و آمده است تنها داروی فلوکستین در تسکین علایم افسردگی نسبت به دارونماها بهتر عمل کرده است.

پِنگ شی از بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی چونگ کینگ در چین و یکی از محققین این مطالعات با اشاره به میزان مزایا و معایب داروهای ضد افسردگی و خطرات آنها در روند درمان گفت به نظر نمی رسد استفاده از این داروها در کودکان و نوجوانان مفید باشد.

تیم بین المللی محققان در این زمینه توصیه کرده‌اند جوانان افسرده صرف نظر از دارویی که مصرف می‌کنند به خصوص در شروع درمان به شدت تحت نظارت و مراقبت قرار گیرند.

به گزارش پرس تی وی، این تیم همچنین درباره آسیب‌های ناشی از آگاهی‌ها و اطلاعات اندک مردم جهان درباره بیماری افسردگی و راههای درمان آن هشدار داده است.

گفتنی است حدود 3 درصد از کودکان 6 تا 12 ساله و حدود 6 درصد از نوجوانان 13 تا 18 ساله از اختلال افسردگی رنج می‌برند.

پزشکان توصیه کرده‌اند در درمان کودکان و نوجوانان افسرده در درجه اول از روان‌درمانی و دستورالعمل های بالینی روانشناختی استفاده شود.

استفاده از داروهای ضد افسردگی برای کودکان و نوجوانان در جهان بین سال‌های 2005 و 2012 افزایش یافته است.

داروهای سرترالین در امریکا و فلوکستین در بریتانیا رایج‌ترین داروهای ضد افسردگی هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین