کد خبر: ۳۷۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

حمله بزرگ هکرهای چینی به هند

متخصصان شرکت کاسپر اسکای در بمبئی اعلام کردند گروه هکر چینی 'دانتی' با نفوذ به رایانه های مقامات بلند پایه هند، بخشی از اطلاعات آنها را سرقت کرده است .
آفتاب‌‌نیوز :
بخش تکنولوژی اطلاعات و الکترونیک هند نیز روز پنجشنبه با تائید یک حمله سایبری بزرگ به این کشور از ارائه جزئیات این حمله بدلیل ادامه حمله بزرگ هکرهای چینی به هندتحقیقات خودداری کرد .

یک مقام دولتی هند با اشاره به نفوذ هکرها به تعدادی از رایانه ها در دبیرخانه دولت خاطرنشان کرد این حمله دفع شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از این حمله ها صورت گرفته است .

'التاف هالد' مدیر بخش آسیای شرکت کاسپر اسکای در بمبئی گفت: ما درحال ردیابی یک بد افزار هستیم که از آن برای سرقت اطلاعات حساس از کامپیوتر های دولتی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این تیم بدافزار را در کامپیوتر های دبیرخانه کابینه دولت ردیابی کرده است خاطرنشان کرد هکرها دراین حمله ها بر روی شخصیت های دیپلماتیک تمرکز زیادی دارند.

مدیر بخش آسیای شرکت کاسپر اسکای در بمبئی با بیان اینکه این بدافزار از طریق فرستادن ایمیل به نام شخصیت های بزرگ توجه وی را جلب می کند خاطرنشان کرد زمانی که فرد ایمیل را باز کند، این بدافزار وارد رایانه فرد شده و به اطلاعات حساس دسترسی پیدا می کند.

به گزارش ایرنا،وی افزود:این شرکت تاکنون چندین ایمیل آلوده در سفارتخانه های هند در مجارستان، دانمارک و کلمبیا شناسایی کرده است .


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین