کد خبر: ۳۷۳۷۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

بیانیه بی‌سابقه بان‌کی‌مون درباره عربستان

دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه به دفاع از تصمیم خود برای حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان پرداخت و دلیل این اقدام را فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

وی سپس تلویحا به انتقاد از شورای امنیت پرداخت و گفت: «من انتقادات را درک می‌کنم، اما مسئله‌ای بزرگتر وجود دارد، اینکه زمانی که صلح بانان سازمان ملل هدف حمله قرار می‌گیرند، مستحق حمایت قاطع شورای امنیت هستند.»

هفته گذشته سازمان ملل گزارش سالانه خود در مورد ناقضان حقوق کودکان را منتشر کرد. در این گزارش به نام عربستان به عنوان مسئول 60% تلفات کودکان در جنگ یمن، اشاره شده بود. تنها چند روز پس از انتشار گزارش، دبیر کل سازمان در اقدامی بی‌سابقه نام عربستان را از فهرست خارج و اعلام کرد که قرار است تحقیقات مشترکی با مشارکت ریاض در مورد جنگ یمن انجام شود.

این اقدام که به نوشته خبرگزاری رویترز با فشار گسترده عربستان و متحدانش انجام گرفته، انتقاد مجامع حقوق بشری و رسانه‌ها را در پی داشت. اظهارات امروز بان‌کی مون گزارش‌های منتشر شده در مورد تهدید عربستان برای قطع کمک‌هایش به این نهاد را تائید کرد.

به گزارش فارس، با این حال، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل در واکنش به اظهارات بان کی مون گفته است که ریاض این سازمان را تهدید نکرده، اما «ورود نام عربستان به این لیست، قطعا بر روابط ما سازمان ملل تأثیر می‌گذاشت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
یزد گرد سوم هم صدایش به جایی نرسید
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
1
یعنی عربستان اینقدر قدرت پیدا کرده که با وجود این همه جنایت در یمن با تهدید پول سازمان ملل را خریده این یک فاجعه است
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
سلام. خود فروختگی کامل یعنی این

بهتر وواجب است

شعر بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش زیک گوهرند از سردر سازمان ملل حذف شود.

دیگر شایسته این سازمان نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین