کد خبر: ۳۷۴۳۰۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
ادعای ولایتمداری جنجال‌آفرینان سخنرانی‌ها

افشای لیست جنجال‌آفرینان سخنرانی سید‌حسن‌خمینی

هویت جنجال آفرینان و لیست افراد مذکور شناسایی شده‌اند اما مشی بیت امام راحل همچنانکه یادگار امام (ره) در همان روز 14 خرداد نشان دادند، "خویشتن‌داری" و دوری از جنجال‌ها و حفظ آرامش و وحدت جامعه است.
آفتاب‌‌نیوز :
 11 روز پس از انتقاد جدی رهبر معظم انقلاب به "بر هم زدن سخنرانی ها"، عده‌ای از افراد نفوذکرده در میان مردم عزادار سالگرد رحلت امام(ره) تلاش کردند تا سخنرانی یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی را متشنج کنند.

به گزارش آفتاب، رهبر معظم انقلاب روز سوم خردادماه امسال در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کردند: "گاهی برخی افراد و جوانهایی که ممکن است صالح و مؤمن هم باشند، به دلیل مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی، هیاهو و جنجال به‌راه می‌اندازند و آن مجلس را بر هم می‌زنند، در حالی‌که من از قدیم با این کارها که هیچ فایده‌ای نیز ندارد، موافق نبوده و نیستم، و معتقدم فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است."

کمی بعد، در روز 14 خرداد و در قرار سالانه عاشقان سینه چاک حضرت امام خمینی(ره)، عده ای از نفوذی‌ها تلاش کردند تعدادی از مردم را با خود همراه کرده و ضمن فضاسازی علیه یادگار امام(ره) اصل مراسم را به تشنج بکشانند.

بر این اساس، این عده که در اطراف مرقد امام (ره) و رو به تریبون مستقر شده بودند با شروع سخنرانی  سیدحسن خمینی دست به همهمه و سر و صدا زدند و سپس چفیه های خود را در هوا تکان دادند تا بلکه سخنرانی را به حاشیه بکشانند. با این حال عدم همراهی مردم با این افراد باعث شد تا نقشه مذکور به سرانجام نرسد.

نکته قابل تامل در مورد این اتفاق که در سال های گذشته نیز به نوعی تکرار شده بود، ادعای ولایتمداری ترتیب دهندگان و حامیان این افراد است؛ آنها حتی به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری که چه بسا هوشمندانه با پیش بینی چنین اتفاقاتی نسبت به جنجال آفرینی در سخنرانی ها تذکر داده بودند، هم بی‌توجهی کردند.

همین دلیل کوتاه کافی است تا عدم صداقت گردانندگان اصلی این سناریوها در مورد ادعای ولایتمداری اثبات شود. واقعیت آن است که "التزام عملی" به ولایت فقیه در این گونه افراد کاملا فراموش و یا "کج" تفسیر شده است.

"التزام عملی" وقتی خود را نشان می‌دهد که فرد راهکار یا نظری دارد که مورد تایید ولی فقیه نیست؛ در این شرایط، تبعیت کامل از ولی فقیه و باور به راهکار ارائه شده از سوی ایشان، حتی اگر در اندیشه فرد، راهکارهای دیگری نیز وجود داشته باشد، نمود واقعی "التزام عملی" است.

در مورد جنجال آفرینی ناتمام اخیر، گردانندگان این سناریو در آزمون "التزام عملی به ولایت فقیه" قطعا مردود شده اند.

چراکه بر فرض مثال آنها که از نظر سیاسی مخالف یادگار امام هستند معتقد به جنجال آفرینی در سخنرانی او باشند. هرچند این عمل عقلا، منطقا، عرفا و شرعا هرگز قابل دفاع نیست، اما نکته مهم تر آن است که کمی قبل از آن رهبر معظم انقلاب همین عمل را تقبیح کرده اند؛ یعنی حتی اگر عقل، منطق، عرف و شرع هم جنجال آفريني را تجویز کند (!)، "التزام عملی" به ولایت فقیه، قطعا جنجال آفريني را نفي‌ مي‌كند.

اکنون که  یک هفته از آن اتفاق می‌گذرد هویت جنجال آفرینان و لیست افراد مذکور شناسایی شده‌اند اما مشی بیت امام راحل همچنانکه یادگار امام (ره) در همان روز 14 خرداد نشان دادند، "خویشتن داری" و دوری از جنجال ها و حفظ آرامش و وحدت جامعه است؛ در غیر این صورت، افشاي برخی لیست ها از جیب مدیران امنیتی حرم امام(ره) کار دشواری نیست.

منبع: آستان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
3
64
آنها به یکی از این دو چیز التزام عملی دارند: ۱. میلیارد دلارهای نفتی ۲. خودشیفتگی و هوای نفس.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
5
43
بله اونا همان تندروهایی هستند که ارامش جامعه رو در ناآرامی و تهمت به یادگاران امام ره میدانند
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
2
35
باجنجال افرین های متوالی وتکراری یک،دوسال اخیر درحرم مطهررهبرکبیرانقلاب قطعاخویشتنداری بیت امام بخصوص سیدحسن خمینی یادگارگرانقدرایشان به صلاح نیست به عنوان یک ایرانی خواستارافشای هویت وبرخوردقاطع اهنجارشکنان هستم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
27
2
آفتاب بدانید واقعیت های پشت پرده شما برای مردم کاملا روشن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
2
9
کسانی که این کارها را می کنند می دانند چه میکنند و چرا. شما آدرس غلط ندهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
23
بايد گفت و با صداي بلند گفت كه تا زماني كه خودسرهاي جامعه و سردسته هاي آنها به مردم فهيم ايران معرفي نشوند انتظار هيچ پيشرفتي را نبايد داشت.

به لطف خدا تحريك كنندگان خودسر ها از مجلس رانده شده اند
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
1
13
هر کسی خود را جای مردم.قرار می دهد. چرا به صندوق رای احترام نمی گذارند و به برآیند رای ها توجهی نمی شود.
یک بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
10
برهم زنندگان جلسه سخنرانی ها به هیچ وجه صالح ومومن نیستندبلکه هیزم بیارفتنه وآشوب وهرج ومرج هستندونبایدازبهم زنندگان سخنرانی نوه حضرت امام راحل حمایت کردوآنها راصالح ومومن خطاب کرددراینصورت ارزشهای اسلامی افرادصالح ومومن مدنظرقرآن کریم خدشه دارمیشودچراکه افراد صالح ومومن چنین خصیصه ای ندارند.خداوندا اهانت کنندگان به سخنرانی وزنه های نظام مقدس اسلامیمان راهدایت فرما.آمین یارب العالمین.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
13
مملکت قانون داره پلیس داره وزارت اطلاعات داره دادسرا داره دادگاه داره سازمان زندانها داره دستگاه نظارت داره دیگه لباس شخصی یا بر هم زنندگان اجتماعات چه مفهومی داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
2
درست است كه ايران كشور امني است و درست است كه در حال توسعه و پيشرفت است .
كشورهايي كه در حال پيشرفت هستند همه مسئولينش با همديگر هماهنگ هستند و بحاطر كشورشان غرض هاي شخصي را كنار مي گذارند متاسفانه در ايران نماينده مردم كه همه او را مي شناسند دانشمند هسته اي بنام دكتر صالحي را تهديد به مرگ مي كند و به دكتر ظريف كه جانانه خدمت مي كند تهمت خيانت مي زنند
آيا كسي نيست كه گوش اينچنين افراد را گرفته و تذكر دهد
خداي ناكرده جوانان و نوجوانان عزيز با مشاهده اين رفتار هاي خشن ناراحت و دلزده مي شوند و زندگي در خارج را به ايران عزيز ترجيح ميدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
1
5
یکبار فقط یکبار از مردم بخواهید هروقت این بنجلها آشوب کردن بحسابشان رسیدگی کنند اگر این قائله تا ابد تمام نشد . شما فقط یکبار اجازه بدهید . مگه اینها تو کل مملکت چند نفرند .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
1
5
هیچ کس جرات ندارد اسم انها را ببرد به جز مطهری که در قضیه شیراز شجاعت خودش را نشان داد وهنوز که هنوز است دارد پیگیری می کند ولی بقیه مسئولین نه می خواهند ونه جرات دارند مگر لاریجانی در قم نبود چکار کرد حداقل نگفت شما را به خدا واگذار می کنم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین