کد خبر: ۳۷۴۴۴۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
اجازه نمی‌دهیم چند نفر با حقوق‌های آنچنانی دولت را بدنام کنند

عذرخواهی نوبخت از مردم بخاطر حقوق‌های بالای برخی‌مدیران/نظام پرداخت‌ عادلانه نیست

نوبخت رفتار آن دسته از مدیران دولتی را که از روزنه‌های قانونی استفاده کرده و پاداش‌های چند ده میلیونی می‌گیرند را ظلم به دولت دانست و گفت دولت در برابر این افراد از کیان و حیثیت خود محافظت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
او همچنين از مردم عذرخواهی کرده و از اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و بستن روزنه‌های قانونی خبر داد که به موجب آن دریافت عذرخواهی نوبخت از مردم درباره پاداش‌های‌میلیونی برخی‌مدیران/نظام پرداخت‌ عادلانه نیستپاداش‌های چند ده میلیونی توسط مدیران بانکی و بیمه‌ای میسر شده است.

به گزارش آفتاب، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، درباره‌ی قوانینی که به موجب آن دریافت‌های چند ده میلیونی برخی مدیران بیمه و بانک، پرداخت شده است، اظهار کرد: هیچیک از قوانین و مقرراتی که طبق آن، این حقوق‌های بالا پرداخت شده است، مصوب دولت یازدهم نبوده است.

او ادامه داد: در واقع قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برنامه پنجم و سوم و... كه اين روزنه هاي دريافت هاي بالا به موجب آنها ايجاد شده است، همه مصوب دولت‌های قبل است و نکته اینجاست که ممکن است این مدیران در سال‌های قبل نیز چنین درآمدهایی داشتند ولی اكنون كه سال پایانی دولت یازدهم است، توجه و دقت بیشتری بر حقوق این مدیران شده است. همچنان كه ممکن است تا انتخابات رياست جمهوري آینده، از این موارد ‌ده‌ها مورد داشته باشيم.
 
نوبخت درباره قوانين موجود در زمينه پرداخت حقوق و مزايا چنين توضيح داد: قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق و مزایای کارکنان دولت را مشخص می‌کند. حقوق ومزایا از سه جزء تشکیل می‌شود، حقوق ثابت، فوق‌العاده مستمر و غیر مستمر. جمع اين سه بخش و با اضافه کار دریافتی فرد را تشکیل می‌دهد.اکنون طبق قانون حداقل و حداکثر حقوق مشخص شده ولی ممکن است برخی از دستگاه‌ها به خود اجازه دهند از فوق‌العاده‌های غیر مسمتر یا پاداش‌ها دریافت بیشتری داشته باشند. به این ترتیب که مثلا طبق قانون تجارت شرکت‌هایی که تابع قانون تجارت هستند به هیئت مدیره اجازه می‌دهند به میزان سود خالص پاداش دریافت کنند. این‌ موارد را دیگر دولت تصویب نمی‌کند، بلکه مجوز آن از قانون به مجمع عمومی سازمان ها داده شده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت یازدهم برای محدود کردن قوانین مربوط به اين پرداخت مصوبه‌ای را در سال 93 داشته است، اظهار کرد: ما قانونی را تحت عنوان قانون تنظیم تصویب کرده‌ایم که حتی سقف مقدار ناخالص دریافتی را هم تعیین کنیم. طبق این مصوبه حداکثر دریافتی نباید بیش از ده برابر کف باشد. با این توضیح تحت هیچ شرایطی نباید دریافتی بالای ده میلیون وجود داشته باشد.ولي متاسفانه در ماده 117 قانون خدمات كشوري به تعدادی دستگاه‌ها اجازه داده شده که مقررات خاصی داشته باشند.

نوبخت بيان كرد: حدود یک سال است که روی قانون مدیریت خدمات کشوری کار کرده‌ایم و آن را در مجلس دهم ارایه خواهیم کرد و انتظار داریم که این مجلس قانون خدمات کشوری را که اکنون به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، اصلاح کند.

سخنگوي دولت درباره قانون مديريت خدمات كشوري گفت: در این قانون پرداخت‌ها ناعادلانه است. من بارها اعلام کرده‌ام که از نظر دولت نظام پرداخت غیر عادلانه است. اكنون همه تلاش دولت بر این است که تمامی راه‌های سوءاستفاده از قوانین و مقرراتی که از دولت پیش وجود داشته و دستگاه‌ها می‌توانستند طبق آن به تناسب برداشت‌ها و اختیاراتی که داشته‌اند از آن استفاده کرده‌اند، را ببندیم. دولت علاقه‌مند به اجرای عدالت است.
 
او همچنین تاکید کرد: آنچه باعث شد بانک‌ها و بیمه‌ها وبرخی شرکت‌ها پاداش‌هایی بدهند که خود ما نیز آن‌ها را قبول نداریم، مجوزات قانونی است که در قوانین مختلف به دستگاه‌ها داده شده است. ما زمانی تلاش کردیم قانون هماهنگ نظام پرداخت داشته باشیم ولی دستگاه‌ها  یکی یکی جزو مستثنی‌ها قرار گرفتند و اکنون نیز به نظر ما منشاء قانونی که به برخی دستگاه‌ها اجازه داده است که از پاداش ها به اين شكل استفاده کنند قانون مدیریت خدمات کشوری است که با همکاری‌های ما با مجلس دهم، ساماندهی قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار است و به موجب آن این تبعیض‌ها بر داشته خواهد شد. انتظار داریم به این ترتیب همه‌ گریزگاه‌های قانونی را ببندیم و بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌ها و... نتوانند از مقررات خاص پیروی کنند.

او که دربرنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شرکت کرده بود، در پاسخ به این سوال که زمان گزارش‌دهی دولت در این زمینه کی فرا می‌رسد، بیان کرد: از همین امروز و در جلسه هیئت وزیران گزارش‌دهی آغاز شده است و دستگاه‌ها هماهنگ شده‌اند. رئیس جمهور به وزرا ابلاغیه‌ای را داده‌اند که به موجب آن در حوزه‌های خود مداقه کنند و گزارش دهند. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم وظیفه کنترل دارد.
 
او با انتقاد از رفتار مدیران دولتی که پاداش‌های بالا دریافت می‌کنند، بیان کرد: اکنون کارکنان دولت با صعوبت و حداقل‌ها کار می‌کنند و آنگاه عده‌ای این حقوق‌های بالا را دریافت می‌کنند. حرف ما این است که فرض بر این باشد که اجازه دریافت‌های ویژه به عده‌ای داده شود. وجدان آن‌ها اجازه می‌دهد در شرایطی که برخی کارکنان دریافتی‌های ماهانه یک میلیون تومان دارند، از پاداش‌های چند صد میلیونی استفاده کنند؟
 
او ادامه داد: ‌دولت خود را موظف به پاسخگویی می‌داند. اکنون تمام همت ما این است که کشور را از رکود خارج کنیم و با همه مساعی برای بهبود رفاه جامعه کار می‌کنیم. هرگز اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با چند مجوز خاص پاداش‌های بالا بگیرند وهمه دولت را بد نام کنند. دولت از کیان و حیثیت خود محافظت می‌کند.
 
نوبخت همچنین بیان کرد: ممکن است عده‌ای بگویند که ما اگر در بخش خصوصی باشیم دریافتی بیشتر داریم، پاسخ ما به این افراد این است که ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم که بروند در بخش دیگر کار کنند. اگر می‌خواهند با این دولت کار می‌کنند، مثل سایر همکاران ما باید شبانه‌روزی کار کنند و رفتار شفافی داشته باشند.
 
نوبخت در پایان اظهار کرد: اینکه عده‌ای از برخی مقرراتی که قانون به آن‌ها اجازه می‌دهد استفاده کرده و پرداخت‌ها و دریافت‌های این چنینی داشته باشند، ظلم به دولت است. ما از همه مردم و همکاران عذر خواهی می‌کنیم و مطمئنیم که با این اصلاح قانون که مجلس هم همکاری خواهد کرد برای تکرار این رفتارها در آینده پیشگیری خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
1
6
جناب آقای دکتر نوبخت باسلام اگر بگوییم که شما و دولتمردان واقعا از وضعیت اسفبار نابرابری حقوق کارکنان دولت بویژه بازنشستگان کشوری اطلاع ندارید که خیلی نادرست است خوب با این حال چرا نباید فکری به حال این قشر مستضعف واقعی بنمایید؟ امسال با هزار وعده سرخرمن به بازنشستگان اعلام کردید که واقعا به وضع تاسف بار حقوق بازنشستگان رسیدگی واضافه در حد خوب انجام میشود ولی متاسفانه آن چنان ناخن خشکی انجام شد که از سنوات قبل هم کمتر اضافه گردید ! اون گروههایی که کارشناس وفوق کارشناس و دکتری هستند چه گناهی مرتکب شده اند که باید 12 درصد وکمتر دیافت کنند و اقشار پایین که آنان هم حقشان است که حقوق مناسبی دریافت کنند 20 درصد وبالاتر اضافه شود ؟ افزایش گروهها آنقدر زشت است که شرمندگی است که بیان کنیم. بهرحال فکری درست و انسانی کنید.
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
7
چرا عذر خواهی؟ عادلانه رفتار کردن و برای همیشه این شرمندگی را از قشر بازنشسته کشوری بردارید که دربرابر همسر وفرزندان شرمنده آنان نشوند . این چند روز آقایی و دولتمردی شماها هم تمام میشود پس نام نیکی از خود بجا بگذارید و به وعده های خود عمل کنید و این تبعیضهای حقوقی دستگاهها و بازنشستگان کشوری را مرتفع سازید که بعد از پایان خدمت مسئولیت شرمنده وپشیمان نباشید که پشیمان آخری سودی ندارد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
2
15
ما انتظار از دولت امید داریم که به موضوع رسیدگی فوری بشود تا تبعیض در دریافتی ها موجب بدبینی به دولت نشود تا کارمندها بگویند فرقی بین دولت نهم و دهم از نظر بی عدالتی در پرداخت ها وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
6
جناب دکتر شما صرفا دنبال وجدان کاری نباشید قانون رو جوری تهیه کنید که امکان سو استفاده نباشد چرا باید بانکی که بر همگان روشن است فقط و فقط بنگاه داری می کند سود و پاداش بگیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
7
نظام هماهنگ پرداخت دستمزدها باید اعمال شود . یک کارمند ماهی 1.5 میلیون بگیرد و کارمندان دیگر ماهی 200 تا 100 میلیون و حتی در یک اداره هم یک کارمند داریم که هفت یا هشت برابر یک کارمند دیگر میگیرد. آقای نوبخت لطفا در هر اداره یک بازرس ویژه بگذارید تا بفهمید چقدر اوضاع خرابه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
4
خواهشمند است به پاداشهای دریافتی میلیاردی پایان سال وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی با معاونین ذی ربطشان در قالب دریافتی های مستقیم یا غیر مستقیم توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی از طریق شماره حسابهای مختلف نیز رسیدگی گردد
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
1
12
ببینیم وتعریف کنیم.ازدولت تدبیر وامید انتظار بیشترازاینها بود .انشاالله این دولت محترم که واقعا امیدملت به آن است بتواند برای این تبعیض وبی عدالتی ها اقدامی نماید.الان دراکثر بانکها این مسئله وجود دارد.
محمد کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
3
چرا کسی از دریافتی بیش از ده نفر از پزشکان بیمارستان امام حسین تهران و برخی بیمارستانهای دیگه که ماهیانه بین 100 تا 130 میلیون از این مردم و نظام مظوم به جیب میزنن چیزی نمیگه ؟ اونم در شرایطی که اصلا بیمارستان نیستند و بیمار نمیبینن و فقط بیچاره رزیدنت ها باید مهرکوب اونا باشن .
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
6
سلام.بنا به فرمایش امام علی ع تبعیض سر منشا فساد است

در حقوق بگیران کشور نظمی نیست هر سازمانی ساز خود را میزند بعنوان مثال مرزداران کشور با سایر حقوق بگیران مقایسه کنید اختلاف از زمین تا اسمان است ولی اصلا مهم نیست کجا خدمت میکند چه سختی را باید تحمل کندو...

انصاف حکم میکند براساس محل خدمت نوع کار وسختی ان ومیزان تحصیلات باشد ولی متاسفانه شرایط یکی ولی تفاوت زیاد که اینگونه دریافتها از تبعات غیر یکسان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
6
مانند چین باید با این گونه تخلفها با اعدام برخورد. کرد
جناب نوبخت دریا فتی من ۱۴۰۰ با ۱۲ساعت کار در روز
شرافت داشتن نعمتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
2
واقعا اين مركز آمار با اين دبدبه و غيره چه كاره است،
حسین
|
United States of America
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
3
سلام.
سلام. بنا فرمایش امام علی ع تبعیض سرمنشا فساد است
دردنیا بیشترین حقوق به نیروهای نظامی وانتظامی که مرزبانان یا مرزداران نسبت به همتای خودبیشتر

اموزش وپرورش ابتدای نسبت به متوسطه بیشتر

بعدقضات وبعد اموزش بهداشت وامو.زش عالی و.......

متاسفانه بنگرید به حقوق یک دکتر با همتای خود در اموزش وپروش بهداشت وعالی وزارت کشور وزارت صنایع و....
شرکتهای دولتی بافته جدابافته شرکت نفت یک جور فولاد یک جور مخابرات یک جوربانکها فه بها و....

به همه چیز شبیه است الا به نظام هماهنگ قراراست کی وچه وقت درست شود خداعالم است

حال حق مدیریت این چنینی هم دیگر از تبعات این پرداخت را بوجود می اورد

یک بار برای همیشه کمرها را محکم ببندید واقعا یکسان سازی کنید که تفاوتها برای همیشه از بین برود ودیگر اینچنین مسائلی در نظام مان رخ ندهد.انشاا..
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
3
واقعا که. استادیار دانشگاه با مدرک دکتری تخصصی که 23 سال درس میخونه ، خکمش 4 میلیونه و دریافتیش 3 میلیون . استاد تمام بعد سی سال سابقه 10 میلیون میگیره. و معلما 1/5 -1 میلیون. حال مدیرا .که معلوم هم نیس خیلیاشون مدرک لیسانس هم داشته باشند حقوقهای دهها میلیونی میگیرن. بعد هم میگن چرا وصع علمی و فرهنگی روز به روز خراب میشه. . .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
4
جناب نوبخت من از قضات سابق دادگستری و از شاگردان مرحوم یوسف نوبخت هستم من از استادم عدالت را اموختم در این مملکت زنانی هستند برای یک وعده غذای بچه ها شون تن فروشی می کنند!! خیلیهاشون با اندک دستمزدی حاضر هستند کار کنند ولی از کار خبری نیست این مدیران چپاولگر که حقوق امثال این زنان را به تاراج می برند با کدام ترازوی عدالت سنجیده می شوند؟؟؟ مگر ما برای عدل على ع انقلاب نکردیم؟؟ مگر زمان کافی برای اجرای عدالت نداشتیم؟؟ تا کی باید حرف زده شود؟؟ ایا با این مدیران می خواهید عدالت را پیاده کنید؟؟ما از صبح تا شب کار می کردیم بسیار نیازمند هم بودیم ولی اضافه کاری هم نمی گرفتیم !!!ا جوانان ما جانشان را فدا کردند دیگه در مقابل آنها حرفی برای گفتن نداریم!!! اگر نمی توانید کاری بکنید به مردم بصورت شفاف گزارش دهید لاپوشانی نکنید !!! هر کس مقصر این کارها باشد اعلام نمایید!!!
سلماک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
حقوق بازنشسته ارتشی یک میلیون و چهارصد تومن هست. ایا با این شرایط و تورم موجود امیدوار به ادامه زندگی هست . ؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین