کد خبر: ۳۷۴۶۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

برای طرح ترافیک هفتگی، باید معاینه فنی داشته باشید

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی گفت: داشتن معاینه فنی برای تهیه طرح ترافیک روزانه و هفتگی از هفته آینده الزامی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سید نواب حسینی منش گفت: در کمتر از یک ماه آینده صددرصد مراکز کشور به سامانه سیمفا متصل خواهند شد.

وی افزود: بنابر تاکید وزارت کشور مقرر شده آن دسته از مراکزی که طی این مدت به سامانه متصل نشوند از اعتبار ساقط خواهند شد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی با اشاره به اینکه در روزهای آلودگی هوا انگشت اشاره و اتهام به سمت معاینه فنی است که چرا معاینه فنی عملکرد مطلوبی ندارد، چرا پلیس نظارت کافی بر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی ندارد و... گفت: براساس مطالعات فنی صورت گرفته سهم معاینه فنی در آلودگی هوا تنها ده درصد است .اصل کار معاینه فنی ایمنی خودروهاست. به طوری که با 18 آزمون ساده می توان اطمینان خاطر داشت که از گزند تصادفات در امان هستیم .

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی با گلایه از تصویب معافیت معاینه فنی از دو سال به پنج سال گفت: وقتی خودرو سازان تنها خودروی خود را 2 سال گارانتی می کنند معاینه فنی 5 ساله هیچ گونه توجیه منطقی ندارد، لذا باید سن معاینه فنی کاهش پیدا کند و امیدوارم مجلس دهم در ابتدای کار درقالب طرح های فوریتی در این موضوع وارد شود .

وی گفت: دیتاهای معاینه فنی می تواند در اختیار خودروسازان قرار گیرد تا در تولیداتشان مورد توجه قرار گیرد چرا که با انجام معاینه فنی مشخص می شود نقاط ضعف و قدرت خودروها چیست

حسینی منش در ادامه تاکید کرد: یکی از ثمرات سیمفا نظارت هوشمند و مکانیزه پلیس در معاینه فنی است. به طوری که در اسرع وقت تمام خودروها با استفاده از سیستم مکانیزه اعمال قانون خواهند شد.

وی تاکید کرد: از هفته آینده معاینه فنی به عنوان یک الزام برای خریدطرح ترافیک روزانه و هفتگی مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه خودرویی معاینه فنی نداشته باشند مجوز ورود به طرح ترافیک را نخواهد داشت . اکنون سامانه طرح ترافیک و معاینه فنی در حال یکپارچه سازی است .

به گزارش میزان، حسینی منش با بیان اینکه سفرهای تابستانی رو به آغاز است، تصریح کرد: فارغ از قوانین و اعمال قانون شهروندان باید به وجدان اجتماعی برسند که از خودرو سالم و ایمن در رانندگی شان استفاده کنند تا درصد قابل توجهی از تصادفات کاهش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
سلام.... خودرو ایی که کاملا سالم است و در پارکینگ منزل خوابیده و مالک آن بیشتر از وسیله عمومی استفاده میکند با خودروایی که دایم در حال تردد است برابر نیستند . پس منطق حکم میکند خودرو دودزا و دارای نقص فنی احیانا جریمه و برای رفع عیب به پارکینگ هدایت شود... اما تیتر شما بیشتر بازار معاینه فنی های آماده درب منازل را گــــــــرم تر میکند...!!!!؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین