کد خبر: ۳۷۵۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

وقوع آتش‌سوزی در پاوه / درختان در کام آتش فرو می‌روند

آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان‌های پاوه از روز گذشته شعله‌ور شده و این در حالی است که مسئولان در مورد خاموش کردن شعله‌های آتش وعده می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آتش‌سوزی وسیعی از بعدازظهر روز گذشته در مزارع شهرستان پاوه آغاز شده که بیش از 350 هزار هکتار از مراتع منطقه را در کام حریق فرو برده است و آتش‌سوزی با تلاش مسئولان محلی و نیروهای امدادی در حال مهار شدن است.

فرماندار شهرستان پاوه در این خصوص اظهار کرد: آتش‌سوزی در مراتع این شهرستان شب گذشته مهار شد که دوباره در ساعات پایانی شب در بخش دیگری از مزارع این شهرستان، شعله‌ور شد.

پرویز ایده‌پور با بیان اینکه نیروهای بسیج، منابع طبیعی،‌دستگاه‌های امدادی و... برای مهار این آتش‌سوزی در حال فعالیت هستند، گفت: بیش از 90 درصد از آتش‌سوزی تاکنون مهار شده و بالگرد هلال‌احمر نیز اقدامات امدادرسانی در این خصوص انجام داده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع، مزارع، باغات و زمین‌های کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: مهار آتش‌سوزی از آسمان یک راه‌حل کاربردی برای امدادرسانی در این شرایط است.

به گزارش فارس، غلامحسین کاظمی با اشاره به برنامه‌های اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در استان تصریح کرد: مردم و اهالی بومی در مناطق مختلف استان می‌توانند با اطلاع‌رسانی به‌موقع از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کنند و البته آموزش‌هایی باید برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی به کشاورزان و دامداران در روستاها و مناطق عشایری ارائه شود.

گفتنی است آتش‌سوزی رخ‌داده در شهرستان پاوه در منطقه‌ای رخ داده که دارای پوشش گیاهی جنگلی نیز هست و بخشی از درختان این منطقه تاکنون در آتش سوخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین