کد خبر: ۳۷۵۳۴۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
بررسی اتاق فکر دلواپسان و جریان‌سازی علیه دولت در گفت‌وگوی «آفتاب‌نیوز» با فعال‌سیاسی اصلاح‌طلب:

وقتی روحانی دولت را تحویل گرفت، مسئولان وزارتخانه‌ها چه‌گفتند؟/فشارهای پشت‌پرده به دولت

یک فعال سیاسی در مورد حاشیه‌سازی دلواپسان گفت: اینها برای خودشان این حق را قایل اند که چه در قدرت باشند چه خارج از قدرت باشند. چه ملت به آنها رای بدهد چه رای ندهد هم چنان باید یکه تاز باشند و به هر شیوه غیر قانونی غیر الهی و غیر اسلامی با تزی که همیشه ملت ایران رهبر کبیر انقلاب نفی کرده یعنی هدف وسیله را توجیح می کند و با استفاده بدترین از شیوه های غیر اخلااقی و متاسفانه با اسم دین دین را دور زدن استفاده می کنند تا قدرت خودشان را حفظ کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز» به ارزیابی عملکرد دولت پرداخت و وقتی روحانی دولت را تحویل گرفت، مسئولان وزارتخانه‌ها چه‌گفتند؟/روایتی از فشارهای پشت‌پرده به دولتگفت: آقای روحانی دولت را در شرایطی تحویل گرفتند که با مشکلات متعددی در زمینه‌ها‌ی فرهنگی سیاسی و اجتماعی روبرو بود و به هر حال آن کارهای عجیب و غریبی که در دو دولت پیشین صورت گرفته بود و دستبردهای هنگفت به بیت المال و مسایلی از این قبیل باعث شده بود در بسیاری از حوزه‌ها با مشکل اقتصادی روبرو شویم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، راکعی افزود: جمله‌ای که در بعضی وزارتخانه‌ها توسط برخی مسئولین گفته می‌شد این بود که جارو کشیدند و نه تنها هیچ چیزی نیست بلکه مقداری کسری بودجه داریم و واقعا این جمله در موارد بسیاری از نهادهای دولتی صدق می‌کرد اما ملت ایران با آن شور وآگاهی طی این همه ناملایمات سیاسی در طول سالهای انقلاب تصمیم گرفت یک نه بزرگ به دست‌اندرکاران و دیدگاه دولت قبلی بگوید. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم به دیدگاهی که ملت را خس و خاشاک می‌پنداشت نه بزرگ گفت، ادامه داد: با ادبیاتی صحبت می‌کرد که در سطح ملی و بین المللی به نحوی مشمز‌کننده بود و در نهایت مردم‌ به آن سیستمی که به تاراج بردن بیت المال کشور می پرداخت نه گفتند.

وی با بیان اینکه کنار گذاشتن آن سیستم و آن طرز تفکر خیلی مشکل بود، تصریح کرد: خوشبختانه با درایتی که سیاسون کشور اعم از اصلاح‌طلبان، اعتدالگرایان، احزاب مستقل و حتی برخی از اصولگرایان معتدل به خرج دادند و ائتلافی که در سطح سیاسیون به صورت ملی پدید آمد توانست با خرد جمعی طوری برنامه‌ریزی کند که به یک ائتلاف ملی رسیدیم و خوشبختانه این ائتلاف رای آورد و گام اول در سال ۹۲ حاصل ائتلاف سیاسیون کشور بود.

 وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی دولت روحانی بعد از پیروزی درانتخابات ۹۲ اظهار داشت: ‌از وقتی آقای روحانی در حیطه جاری  قدرت را در دست گرفت همواره مشکلاتی را ایجاد کردند. دلواپسان همیشه دلواپسند و هیچ‌گاه دلواپسی‌شان تمامی ندارد. با توجه به سماجتی که دلواپسان داشتند و هنوز دارند ‌و بعد از فوت امام(ره) بروز بیشتری پیدا کرد و هر روز به دلواپسی‌شان اضافه می‌شود بعد از این هم مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

وی ادامه داد: اینها برای خودشان این حق را قایل‌اند که چه در قدرت باشند چه خارج از قدرت باشند. چه ملت به آنها رای بدهد چه رای ندهد هم‌چنان باید یکه‌تاز باشند و به هر شیوه غیر‌قانونی غیر الهی و غیر اسلامی با تزی که همیشه ملت ایران و رهبر کبیر انقلاب نفی کرده یعنی هدف وسیله را توجیح می‌کند و با استفاده از بدترین از شیوه‌های غیر‌اخلااقی سعی می‌کنند قدرت خودشان را حفظ کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: تا وقتی در کشور این شیوه برخورد فراقانون و ضد‌ملی و ضد‌خواسته اکثریت مهار نشود انگار خیلی فرق نمی‌کند اینها خودشان در راس قدرت باشند یا ملتی با رای‌شان بعد از سالها تلاش این‌ها را کنار بگذارند. این‌ها به هر شیوه در مسیر پیشرفت کشور، مانع‌تراشی ایجاد خواهند کرد.

راکعی یکی از راههای مقابله با دلواپسان را آگاهی مردم دانست و گفت: خوشبختانه آگاهی‌های ملت و شناخت ملت از جریانهای سیاسی روز به روز بیشتر شده و الان دوره دولت اصلاحات نیست که تا رییس دولت نتوانست یکسری منویات ملی را حاکم کند یک عده از خود اصلاح‌طلبان شعار عبور را از فلانی را سر بدهند الان خوشبختانه آگاهی‌ها به درجه‌ای رسیده که همه به این می‌اندیشند اگر قرار است رای بدهیم رییس‌جمهوری بیاید با رای ما و با آمدنش قولهایی داده و هنوز با گذشت سه سال نتوانسته به این قول عمل کند این رییس جمهور نیست که این قول را عمل نکند بلکه موانع فراقانونی‌اند که این اجازه را نمی‌دهند و اکثریت  این را می‌دانند.

 وی ادامه داد: این آگاهی‌ها، هم‌اندیشی‌ها و ائتلافها‌ی ملی الان به صورت یک نعمت بزرگ در آمده و حاصلش در سال ۹۴ مجلسی بوده که با همه مشکلاتی که در هیات رییسه و اعضای کمیسیونها و مسایل مربوط به حضور زنان در هیات رییسه دارد به ثمر نشست البته می‌دانیم که این مشکلات به مجلسی که اکثریت را لیست امید تشکیل می‌دهند مربوط نیست اینها فشارهایی که ‌در پشت‌پرده و بعضا خیلی مشخص به مجلس می‌آید مربوط می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه فشارهای پشت‌پرده به دولت بیشتر است، ادامه داد: علی‌رغم اینهمه سم‌پاشی و فشاری که به دولت می‌آید؛ ولی با این انسجام، خطری برای دولت نمی‌بینم و به یاری خداوند و با کمک شناخت ملی مردم از مسایل با این همگرایی که بین احزاب و شخصیتهای حقیقی سیاسی بسیار پیشرفته و گسترده به وجود آمده احساس نگرانی نمی‌کنم. همه چیز را رو به جلو می‌بینم و برای دولت آینده‌ آقای روحانی تنها کاندیدا مورد تایید طرف اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان معتدل می‌دانم.

وی افزود: اگر مسایلی بین اصلاح‌طلبان و دولت وجود داشته باشد مثلا در مجلس و برخی از اعضای دولت مشکلی داشته باشند و موارد تیره وجود داشته باشد قطعا موارد کوچکتر از آن‌ است که مشکل ایجاد کند و قطعا بین خودشان با درایت و گفتمان حل خواهد شد.

راکعی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اظهارات سخنگوی دولت در مورد تشکیل اتاق فکر علیه دولت و اهداف آن گفت: دلواپسان همیشه در اتاق فکر به سر می‌برند متاسفانه انسجامی که در راه باطل‌شان دارند اگرهمه احزاب در این دهه‌های گذشته با هم داشتند اینقدر این دلواپسی در کشور نمی‌توانست ریشه بدواند اینها یک اقلیت کوچک هستند اما به همان اندازه منسجم عمل می‌کنند. اینها اتاق فکرشان همیشه بوده چون خیلی منسجم و با نقشه عمل می‌کنند. ما دلیلی برای اینگونه رفتارها سیاسی نمی‌بینیم  چون برای کسی بد نمی‌خواهیم؛ چون قصد براندازی نداریم نه برای کشور نه برای حزب دیگری نه برای فرد دیگری.

راکعی با بیان اینکه ما دموکراتیک فکر می‌کنیم و دلواپس نیستیم، تصریح کرد: ما در عین حال که به دموکراسی فکر می‌کنیم و به آزادی عمل اعتقاد داریم به این نتیجه رسیدیم که باید متشکل عمل کنیم بنابراین ما هم از انسجام برخورداریم و آنها هرچه در اتاق فکر بگذارند همانطور که تا به حال به هیچ جا نرسیدن بعد از این هم به جایی نخواهند رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
11
یکی از عواملی که می تواند به وحدت اصلاح طلبان و اعتالیون قوام ببخشد حذف میدیران بجا مانده از دولت احمدی نژاد از مصادر امور اجرایی کشور است.
گنجی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
18
1
مشک ان است که ببوید نه انکه عطار بگوید
جناب خانم راکعی خودش از طرفداران روحانی است معلومه که از ایشون حمایت میکنه
اگه میتونه با ارقام و سند حرف بزنه تا معلوم بشه این دولت موفقتره یا دولت قبلی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
1
البته که دولت قبلی خیلی موفق عمل کرد در خراب کردن فرهنگ و اقتصاد و اعتبار وصنعت و کشاورزی و... مملکت.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
2
0
بنده در ان سخرانی احمدی نزاد که مسئله خس و خاشاک مطرح شد حضور داشتم که او ان تعدادی را که اتوبوس و بانک را به اتش میکشیدند خس و خاشاک نامیده و حساب انها را از ملت بزرگ و فهیم ایران جدا دانست لذا یا خانم راکعی ان سخنان را نشنیده و فقط از دیگران نقل قول میکند که این امر از یک سیاست پیشه بعید است یا همانند سایر سپاستمداران مغرض از سیاه نمایی سیاسی در قبال رقیب میخواهد بهره برداری کنند که اینگونه روشها سالهاست که دیگر جواب نمیدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
8 سال از ایشان بی ادبی و رفتار چاله میدانی دیدیم کافی نیست؟
ناشناس
|
Japan
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
2
اینکه اطاق فکر دلواپسان فعال است دلیل انسجام یا همت آنها نیست. بلکه کار روزانه شان این است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
2
نظر آقاي حميد در مورد كنار گذاشتن قاطع مديران دوره احمدي نژاد بسيار موجه است و شايد در اين مورد كوتاهي هم شده. ملت شريف و مومن ايران اسلامي با همه وجود به حقانيت دولت شريف آقاي دكتر روحاني اذعان دارند، بنابراين نياز به قاطعيت در عمل است. پس بايد مديراني را كه هنوز نتوانسته اند خود را با دولت منتخب و برگزيده مردم تطبيق بدهند و همچنان دنبال منافع شخصي خود هستند، نه با تامل كه با قاطعيت و محكم بايد كنار گذاشته شوند. مطمئناً به ياري خداي بزرگ اين امر باعث وحدت بيشتر مومنين و دلسوزان ملت هم خواهد شد ان شاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
الان در دنياي مجازي طرفداران احمدي نژاد تمام نقطه ضعفاي گذشته را به گردن اصلاخ طلبان د دولت مياندازند. ورقابت شديدي بين دلواپسان و اطلاح طالبان در دنياي مجازي وجود دارد. هر جاكه در مباحثه كم مياورند شروع به فحاشي ميكنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین