کد خبر: ۳۷۵۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

نماینده پارلمان انگلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت

یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس از منطقه «یورکشایر غربی» که ریاست گروه دوستان سوریه در پارلمان کشورش را برعهده داشت، در نزدیکی «لیدز» مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
«جو کاکس» عضو پارلمان «یورکشایر غربی» بر روی پله‌های کتابخانه «بریستال» در نزدیکی «لیدز» مورد اصابت گلوله و همچنین ضربات چاقو قرار گرفت.

خانم کاکس 41 ساله یک عضو حزب کارگر پارلمان انگلیس برای حوزه «بتلی و اسپن» است و در انتخابات سراسری 2015 موفق به کسب کرسی شد.

یکی از سخنگویان پلیس یورکشایر غربی گفت: «ما از حوادث در جریان مطلعیم و در حال بررسی آن می‌باشیم».

گزارشات حاکی از آن است که عامل این حمله که ظاهراً یک مرد بوده است، همچنان آزاد است و پلیس هنوز موفق به دستگیری او نشده است.

در ماه اکتبر 2015، کاکس به همراه یکی دیگر از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان انگلیس مقاله‌ای را در «آبزور» نوشت و استدلال کرد که نیروهای نظامی انگلیسی می‌تواند به یک راه‌حل اخلاقی برای دریگری‌های سوریه کمک کند.

به گزارش فارس، در طول آن ماه، کاکس، گروه پارلمانی دوستان سوریه را آغاز کرد و ریاست آن را برعهده گرفت و در رأی‌گیری‌ بعدی برای مداخله نظامی انگلیس در سوریه، رأی ممتنع داد زیرا مداخله نظامی را بخشی از راهبرد جامع مؤثر برای مهار ناآرامی‌های سوریه نمی‌دانست.

ناآرامی‌های سوریه یکی از موضوعات کاکس در کمپین‌های انتخاباتی وی بوده است.

کاکس که در یورکشایر غربی متولد شده است قبل از ورود به پارلمان انگلیس به عنوان امدادگر آکسفام فعالیت می‌کرده است.

این نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس به بیمارستان منتقل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین