کد خبر: ۳۷۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

مخالفان بشار اسد: 1+5 وارد بحران سوریه هم شود

مخالفان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پیشنهاد کرده اند گروه 1+5 برای حل بحران سوریه تشکیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه 1+5 متشکل از 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین) به علاوه آلمان است.

این گروه به هنگام مذاکرات هسته ای با ایران برای حل مسئله هسته ای تهران، تشکیل شد و سرانجام با ایران به توافق دست یافت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: "انس العبده" رئیس "ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و مخالف سوری" مهمترین گروه مخالفان سکولار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خواستار تشکیل گروه 1+5 برای حل بحران سوریه به مانند نقش آفرینی این گروه برای حل بحران هسته ای ایران شد.

وی گفت: این وسیله، در حل بحران هسته ای ایران نتیجه بخش بود.

او ادامه داد: مخالفان اسد پیشنهاد تشکیل گروه 1+5 برای حل بحران سوریه را به اتحادیه اروپا ارائه کرده اند. این موضوع باعث می شود آمریکا و روسیه، حل بحران سوریه را در احتکار خود نداشته باشند.
 
وی افزود: وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این اقناع رسیده اند که باید در بحران سوریه، نقش فعال تری ایفا کنند زیرا از این بحران، متاثر شده اند. ثبات منطقه خاورمیانه با ثبات درسوریه مرتبط است.

این مقام ارشد مخالفان سوری همچنین خواستار ایفای نقش بزرگتر اتحادیه اروپا در پیشبرد روند سیاسی در سوریه با هدف تحقق انتقال سیاسی در این کشور شد و گفت: نقش اتحادیه اروپا در بحران سوریه محدود به کمک های انسان دوستانه است.

به گزارش عصرایران، بحران در سوریه از سال 2011 آغاز شد و هم اکنون این کشور با جنگ داخلی گسترده ای روبه رو است. حدود نیمی از مردم این کشور آواره شده اند و بیش از 300 هزار نفر کشته نتیجه این جنگ داخلی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین