کد خبر: ۳۷۵۶۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

نامه جواب ابتکار به یک مخترع، جعلی است/ پخش نامه جعلی از صداوسیما+تصویر

ساعاتی قبل در فضای مجازی متنی تحت عنوان نامه معصومه ابتکار به یک مخترع منتشر شد ولی رئیس سازمان محیط زیست، چنین نامه‌ای را جعلی خوانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در کانال تلگرامی معصومه ابتکار - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - آمده است: نامه منسوب به اینجانب جعلی است و از جاعلان آن شکایت کرده و موضوع را مورد پیگیری قرار خواهم داد. در این نامه نه‌تنها امضا کاملا جعلی و غیر واقعی است، بلکه ادبیات نامه و عنوان به کار رفته برای امضا‌کننده نیز سابقه نداشته است.

متاسفانه مدتی است فردی به نام جمشید آرین مدعی ساخت خودروی برقی با دروغ‌پراکنی و جوسازی سعی در بازار گرمی برای خود دارد که موضوع از سوی معاونت محیط زیست انسانی سازمان پاسخ گفته شده است.

خودروی ادعایی وی در سال 1381 قدیمی‌ترین فن‌آوری تولید خوروی برقی بوده و به دلیل استفاده از تعداد زیاد باطری سربی نه‌تنها برای شهری مثل تهران با شیب‌های تند قابلیت استفاده نداشت، بلکه به طور کل محدودیت زیادی داشت. در آن سال‌ها خودروسازانی چون سایپا هم اقدام به تولید خودرو برقی کردند ولی به دلیل تکنولوژی ابتدایی، مورد توجه قرار نگرفت.

در سال‌های اخیر البته پیشرفت قابل توجهی در خودروهای برقی صورت گرفته و خودروسازان با تجربه محصولات با کیفیت و با کارایی بالا تولید می‌کنند که خریداران را گرفتار مشکلات پس از خرید نسازد. دولت یازدهم نیز از این فناوری حمایت جدی داشته و به طور مثال با تولید باطری‌های لیتیومی زیرساخت‌های آن را فراهم کرده است. از سوی دیگر تعرفه‌های گمرکی را به صفر رسانده تا شهروندان امکان بهتری برای خرید این نوع خودرو داشته باشند. تولیدکنندگان خودروهای هیبریدی و برقی نیز اکنون طیف وسیعی از کارخانجات و نیز مبتکرین و مخترعین را تشکیل می‌دهند که می‌بایست در هماهنگی با مبادی ذی‌ربط مانند وزارت صنایع کار خود را پیش ببرند.

بنابراین وابسته ساختن تولید این خودروها به رییس سازمان حفاظت محیط زیست نوعی جوسازی بوده که مقاصد دیگری را دنبال می‌کند.

متاسفانه گروهی نیز ناآگاهانه اسیر این جوسازی‌ها می‌شوند که از جمله برنامه ثریا در سیما است. این برنامه متاسفانه نامه جعلی مورد بحث را نشان داده که در صورت عدم جبران آن مورد پیگیری حقوقی قرار خواهد گرفت. این سؤال هم باقیست که اگر در سال 81 به مدعی مورد بحث پاسخ منفی داده شده چرا در دولت‌های نهم و دهم با ثروتی که در دسترس بوده از وی حمایت نشده و حالا بعد از 14 سال یادشان افتاده است؟

در هر حال جاعلان این نامه و منتشر کنندگان آن مورد پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.»

نامه جواب ابتکار به یک مخترع، جعلی است/ پخش نامه جعلی از صداوسیما+تصویر

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
5
خودروهای برقی با حمایت کلان در اروپا و آمریکا نیز هنوز جایگاه مناسبی نیافته اند. اینکه بخواهیم جهل در سرمایه گزاری را با جعل جبران کنیم کار پسندیده ای نیست.رویکرد فعلی صنعت خودرو نیز حداقل در ده سال آینده می بایست بر کاهش مصرف سوخت خودروها متمرکز شود .محاسبه ساده است ،اگر مجموع مصرف خودروهای بنزینی در ده سال آینده سی در صد کاهش یابد معادل استفاده از پنج میلیون خودرو برقی است،اگر همین امروز هم ما خودروی برقی بسازیم چه کسی تصور میکند در ده سال پنج میلیون خودرو ساخته و مردم حاضر به تعویض خودروی خود با آن باشند؟ توجه شود که تسلا بزرگترین و معتبرترین خودرو ساز برقی حداکثر در سه سال آینده چهارصد هزار دستگاه خودروی برقی تولید خواهد کرد.
فرزاد قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
با سلام
با این محاسبات ساده وضعیت آلودگی شهرهای کشورمان که در آن هر لحظه شرایط محیط زیست بحرانی تر می شود، بهتر نمی شود. بهتر است با محاسبات ساده ی دیگری متوجه بشوید که در صورتی که خودروهای برقی هر چه سریعتر کاربردی شوند نه تنها در مصرف سوخت که در کاهش آلودگی و سلامت هموطنانمان گام برداشته ایم. نمی دانم چرا همیشه این محاسبات ساده مسیر پیشرفت و توسعه کشور را به بی راهه ها می برد. مثلا چرا ما هنوز قطار برقی که تمام شهرهای بزرگ کشور را به هم متصل کند نداریم، مشابه آنچه در ژاپن یا فرانسه یا دیگر کشورها وجود دارد، آیا در آن صورت کسی با خودروی شخصی مسافرت می کرد وقتی که می توانست با سرعت 300 کیلومتر در ساعت از اهواز تا تهران را در سه ساعت طی کند، به آمار کشته های حوادث رانندگی مراجعه کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین