کد خبر: ۳۷۵۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

دو روز گذشته بر ایلام چه گذشت؟

بعد از ظهر روز پنج‌شنبه هوای ایلام پس از وزش بادی نسبتا شدید مملو از گردو غبار شد، گردوغباری که سرعت انتشار و میزان غلظت آن برای مردم کم‌سابقه بود، روز جمعه این پدیده با سرعت کمتری ادامه داشت تا اینکه امروز صدای سرفه‌های ایلام اندکی التیام یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
 «علی‌طاهر سارایی» - معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آغاز  امسال تاکنون مردم استان  حدود 15 روز هوای آلوده را تجربه کرده‌اند که اوج آن در دور روز گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در دور روز گذشته شدت آلودگی هوا در شهران مهران به بالای 2 هزار و 790 میکروگرم رسید درحالی‌که حد استاندارد 140 میکروگرم است، گفت: در دو روز گذشته وضعیت هوای استان در اضطرار کامل قرار داشت. 

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: بر اساس آخرین پایش‌های ایستگاه‌های سنجش غبار مناطق مختلف استان دو روز گذشته آلودگی مهران به 17 برابر حد مجاز، آبدانان 12،ایوان 11، دره شهر 4، سرابله 5 و سایر شهرستان‌های به سه برابر حد مجاز رسیده‌اند.

وی بابیان اینکه توده ضعیف گردوغبار درراه است اما هنوز به آسمان استان نرسیده است، افزود: کانون اصلی این ریز گردها مرز عراق با سوریه است.

«مجتبی میهن‌پرست» - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام هم گفت:الگویی برای شکل‌گیری گردو غبار جدید وجود ندارد اما بخشی از گردو غبار روزهای گذشته هنوز در عراق وجود دارد و دارای حالت بازشونده و خاصیت واگرایی است که به سمت مناطق غربی کشور و از جمله ایلام در حال حرکت است؛ بنابراین انتظار می‌رود در ساعات آینده شاهد حضور مجدد گرد و غبار در آسمان استان باشیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین