کد خبر: ۳۷۵۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

درخواست بارزانی از مردم اقلیم کردستان

مسعود بارزانی از شهروندان اقلیم کردستان عراق خواست تا جنگ با داعش و مساله "استقلال" را در اولویت قرار دهند و به "اتهاماتی" که حزب اپوزیسیون تغییر مطرح می‌کند پاسخ ندهند.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی خطاب به مردم این اقلیم گفت: پیرامون کمپین رسانه‌ای و هتک‌ حرمت‌ علیه شخص من درخواست بارزانی از مردم اقلیم کردستانکه از سوی جنبش تغییر و طرف‌های نزدیک به آن راه افتاده، من از شهروندان شریف در کردستان می‌خواهم تا برای دفاع از من به این کمپین‌ها کشیده نشوند و خود را دور نگه دارند.

بارزانی خطاب به شهروندان اقلیم کردستان گفت: در این شرایط، باید مساله استقلال و حمایت ازپیشمرگ‌ها جهت بیرون راندن تروریست‌های داعش و بهبود وضعیت معیشتی مردمانمان و مبارزه با فساد از اولویت‌های اساسی ما باشد.

او تاکید کرد: هرکس که برای برهم زدن ثبات و تخریب جبهه مردم و اخلال در امنیت و ثبات کردستان تلاش می‌کند و مردم را در معرض مشکلات و دشواری‌ها قرار می‌دهد، به کیفر قانونی خود خواهد رسید.

جنبش اپوزیسیون تغییر روز پنجشنبه با بیان اینکه حزب دموکرات کردستان، (به رهبری بارزانی) ثابت کرد که تمایل ندارد دستگاه قضاء در کردستان بی طرف باشد، اعلام کرد که تصمیم برای بازداشت نوشیروان مصطفی، رهبر این جنبش با هدف ضربه زدن به امنیت اقلیم است.

از سوی دیگر، والنتینا ماتویینکو، رئیس شورای فدرال روسیه اعلام کرد که اقدامات روسیه درمورد همکاری با اقلیم کردستان در عراق با منافع دولت مرکزی عراق مغایرتی ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، وی در نشستی با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان در حاشیه کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ گفت: طبیعتا توسعه روابط ما با اقلیم خودمختار کردستان بر مبنای اصول تمامیت اراضی عراق و حاکمیت آن است. ما میدانیم که گام‌هایمان به منافع مسئولان فدرال در عراق لطمه وارد نمی‌کند.

این مقام روسی تصریح کرد: این موضع اصولی روسیه است. باید تمام مسائل اختلاف آمیز میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی در بغداد نیز در چارچوب گفتگوی سازنده بر مبنای احترام متقابل حل شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین