کد خبر: ۳۷۶۲۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹

توصیه آملی‌لاریجانی به مسئولان نظام

رئیس قوه‌قضاوئیه با اشاره با بیان اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه رهبر انقلاب باید مدنظر همه مسئولان باشد، گفت: هیچ یک نباید به گونه ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه ای به دست دشمنان نظام داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز  مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی، شهید قدوسی و شهدای هفتم تیر به فرارسیدن هفته قوه قضاییه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف و انجام درست وظایف قانونی و شرعی خود انجام می‌دهد، گفت: امیدواریم اهداف بلند و تعالیم این بزرگان همواره مدنظر ما باشد و بتوانیم خدمات و حسنات شهید بهشتی و سایر شهدای قوه قضاییه را به نحو شایسته ادامه دهیم.

وی با بیین شخصیت شهید بهشتی و خدمات این شهید بزرگوار قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این سید جلیل القدر، اهل فکر و اهل فضیلت به دلیل همین خدمات و حسنات مغضوب دشمنان قرار گرفت و هیچگاه تهمت هایی را که از ناحیه دشمنان به ایشان زدند فراموش نمی‌کنیم، در حالیکه خلوص و ایثار و دلسوزی او بر کسی پوشیده نبود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در هفته قوه قضاییه دستاوردها، عملکرد و رویکردها و اهداف دستگاه قضایی از سوی مسؤلان این قوه به اطلاع مردم خواهد رسید؛ مجموع خدمات قوه قضاییه را قابل توجه دانست و تصریح کرد: مجموع خدمات و تلاش‌های قوه قضاییه و سازمانهای تابعه آن در شرایطی ارائه می‌شود که این قوه با محدودیت‌های شدید بودجه ای و نیروی انسانی مواجه است با این حال مسئولان عالی قوه قضاییه، مدیران جهادی و نیروهای زبده و خبره آن همواره در راه تحقق اهداف قوه قضاییه تلاش می‌کنند.

آملی لاریجانی با تأکید براینکه «کمبودها و چالشهای قوه قضاییه نمی‌گذارد خدمات این دستگاه آن طور که باید و شاید نمود پیدا کند» به سختی کار رسیدگی به 15 میلیون پرونده ثبت شده در سال اشاره کرد و گفت: اطاله دادرسی و عدم اتقان برخی آرا و بسیاری از مشکلات دیگر قوه قضاییه عمدتاً به کمبود نیروی انسانی و بودجه مربوط است و امیدواریم همه اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران به رفع این کمبودها و حل و فصل چالش های دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان  اساسی این نظام کمک کنند.

رئیس دستگاه قضا توجه به آرمان های عدالت محور انقلاب اسلامی، احقاق حقوق عامه و بویژه حمایت از محرومان را در چارچوب نگاه توحیدی به انجام وظایف و خدمات، از محورها و رویکردهای همیشگی قوه قضاییه اعلام کرد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: توصیه همیشگی اینجانب به مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی این است که در کنار همه محدودیت‌ها و کمبودها، با اخلاص و روحیه جهادی و در راه خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

 آملی لاریجانی در ادامه به سخنان چند روز اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و مجموعه این سخنان در کنار منش و روش رهبر معظم انقلاب را الگویی عملی برای مسئولان نظام در مواجه مقتدرانه، عزتمندانه، مستقل و حکیمانه با نظام سلطه توصیف کرد و افزود: کوتاه نیامدن در مقابل دشمن و احساس ضعف و عجز نشان ندادن، برگرفته از روحیه ای انقلابی، معنوی و در عین حال حکیمانه و منطقی است که ریشه در آموزه‌های دینی و آیات قرآنی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه،رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه از خود ضعف نشان داده ایم، دشمنان فشار را بیشتر کردند و هرگاه با اقتدار در مقابل آنها ایستادیم، عقب نشستند.

آملی لاریجانی بر لزوم حفظ وحدت و انسجام و حرکت همه مسؤلان در زیر پرچم ولایت فقیه تأکید کرد و افزود: همه ما باید توجه کنیم مطابق اصل 57 قانون اساسی تمام قوای نظام جمهوری اسلامی ایران زیر نظر امامت امت و ولایت مطلقه امر است پس در واقعیت و در عمل نیز باید این طور باشد و هیچ یک نباید به گونه ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه ای به دست دشمنان نظام بدهد.

رئیس دستگاه قضا افزود: حتی کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند باید این واقعیت را بدانند و درک کنند که امنیت و پیشرفت کشور بر محور ولایت فقیه است و نگاهی کوتاه به وضعیت برخی کشورهای همسایه و سرنوشت انقلاب های منطقه نشان می دهد که «همه ما باید قدر این نعمت را بدانیم».

 آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک آزادی فلوجه از دست تروریست‌های داعش به دولت و ملت عراق، تأکید کرد: حامیان تروریسم و داعش باید بدانند که جایی در عراق ندارند و در آینده نیز سایر مناطق اشغال شده به دست مردم عراق آزاد خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه «وحدت و انسجام دولت و ملت عراق»، در کنار توجه به هشدارها و دلسوزی های مرجعیت در این کشور را موجب پیروزی‌های اخیر در مقابل تروریست‌ها دانست و افزود: عراق کشوری مهم با سرمایه‌های عظیم تمدنی، انسانی و مادی است که مطمع نظر کشورهای سلطه بوده است و از این رو باید مردم و دولت عراق  همواره وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: با کمک کشورهایی که حامی مقاومت مردم منطقه در مقابل تروریست ها و دشمنان هستند ان شاءالله آینده سوریه نیز با پیروزی همراه خواهد شد و دشمنان پاسخ دندان شکن الهی را دریافت خواهند کرد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره طرح ارتقای سلامت قضایی و اداری در دستگاه قضایی ادامه یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین