کد خبر: ۳۷۶۴۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
حمایت بزرگان اصولگرا از روحانی

دردسر محافظه‌کاران در انتخابات ریاست‌جمهوری 96/رقیبان بدون مهره روحانی

بیشتر حمایت‌هایی که از جانب اصولگرایان از روحانی اعلام می‌شود شامل چهره‌های شاخص اصولگرایی می‌شود از جمله علی لاریجانی، محمدرضا باهنر و اعضای جامعتین که بر همین حساب می‌توان این مساله را کمی جدی برشمرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- دم‌دمی مزاج هستند و دقیقا نمی‌دانند که چه می‌خواهند. هم روحانی را می‌خواهند و هم او را تخریب می‌کنند. صبح دم از آن می‌زنند که در انتخابات خرداد 96 از روحانی حمایت می‌کنند ولی هنوز غروب نرسیده دیگری از راه می‌رسد و تمام رشته‌ها را پنبه می‌کند و این اتفاق هفته‌هاست که تکرار می‌شود. از یک طرف اعضای جامعتین تاکید بر حمایت از روحانی دارند و از طرف دیگر احمدی‌نژادی‌ها کمر به تخریب دولت بسته و هر روز به بهانه‌ای ولو واهی قصد آن دارند که مانع موفقیت روحانی در خرداد 96 شوند.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، موضوع تشکیل اتاق‌های فکر تخریبی علیه دولت نیز مزید بر علت شده است تا رقابت اصولگرایان با دولت رنگ و آب جدی‌تر به خود بگیرد، خصوصا آنکه محافظه‌کاران بعد از چند شکست متوالی هنوز تصمیم واحدی برای انتخابات نداشته و این خطرپذیری رقابت و مهمتر از آن ائتلاف جریان‌های سیاسی با اصولگرایان را بالاتر می‌برد. چراکه امکان دارد به آنی اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری زیر میز زده و گزینه‌ای را مطرح کنند و یا آنکه در عین رقابت انتخاباتی و جریان‌سازی‌ها به یکباره ساز وحدت کوک کنند و مسیر انتخابات را به شکل دیگری تغییر دهند.

دردسر محافظه‌کاران در انتخابات 96/رقیبان بدون مهره روحانی
 
حمایت بزرگان اصولگرایی از روحانی
 
بیشتر حمایت‌هایی که از جانب اصولگرایان اعلام می‌شود شامل چهره‌های شاخص اصولگرایی می‌شود از جمله علی لاریجانی، محمدرضا باهنر و اعضای جامعتین که بر همین حساب می‌توان این مساله را کمی جدی برشمرد. هرچند که بی‌سابقه نیست دورانی که بزرگان اصولگرایی درصدد حمایت از چهره خاصی در انتخابات بودند ولی دست آخر این تندروها بودند که موفق شدند خواسته خودشان را بر آنان غالب کنند. با این حال محمد غروی یکی از اعضای جامعه مدرسین قم می‌گوید که « به نظر می‌رسد اکثریت اصولگرایان در انتخابات 96 بر حمایت از آقای روحانی توافق کنند چرا که هرچه پیشتر می‌رویم،‌ شرایط کشور نیز پیچیده‌تر می‌شود و این پیچیدگی در مسائل سیاسی نیز بیشتر است بنابراین، بعید می‌دانم که اصولگرایان به دنبال توافق بر شخص دیگری جز آقای روحانی باشند و حاضر باشند کسی را در برابر ایشان به صحنه بیاورند.» او گفته است :«هر چند اصولگرایان در برخورد با مسائل فرهنگی از دولت انتظار بیشتری داشتند اما این دولت موفقیت‌های متعددی داشته است هر چند که عده‌ای از اصولگرایان نخواستند این موفقیت‌ها را ببینند ولی با توجه به شرایط کشور، تلقی من این است که در نهایت بسیاری از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 از آقای روحانی حمایت خواهند کرد.»
 
جریان‌سازی احمدی‌نژادی‌ها علیه روحانی
 
برخلاف بزرگان اصولگرایی همچنان تندروها درصدد تخریب روحانی هستند و از هر امکانی برای تحقق این برنامه غافل نخواهند بود. خواه این مساله برجام باشد، خواه فیش‌های حقوقی و خواه موضوعات اقتصادی که هر کدام به شکلی و در مقطعی ساز اصولگرایان را برای نواختن مخالفت با دولت را کوک کرد. همچنانکه محمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد اخیرا اعلام کرده است که « با گذشت 3 سال از روی کار آمدن دولت یازدهم فرافکنی نسبت به قبل حربه نخ نما شده است؛ شاید در 6 ماه و یا حداکثر یک سال اول پس از روی کار آمدن دولت جدید گاهی پذیرفته می شد که اگر ضعفی هست به دولت قبل ارجاع داده شود اما بعد از 3 سال این فرافکنی‌ها قابل قبول نیست.» همچنین جعفر شجونی یکی دیگر از حامیان دولت احمدی‌نژاد که با طرح دوباره موضوع فیش‌های حقوقی دولت روحانی متهم به فسادهای مالی کلان کرده و در مقابل از دولت های نهم و دهم حمایت کرده است تا بگوید: «من اسنادی دارم که بسیاری از مدیران دولتی وقتی به مسئولیت رسیدند، اولین کاری که کردند برای فرزندان و آشنایان خودشان کار جور کردند که برای جلوگیری از چنین شرایطی باید از دانشگاه آزاد و ادارات دولتی تحقیق و تفحص به عمل آید.»
 
توهم احمدی‌نژاد
 
 بیشترین دلیلی که برای تخریب احمدی‌نژادی های علیه دولت روحانی مطرح می‌شود، به احتمال بازگشت او مربوط است؛ احتمالی که البته با طرح فرضیه‌هایی چون ردصلاحیت و یا اقبال کم عمومی از جانب اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مردود است. همچون سعید لیلاز یا احمد شیرزاد و همین طور فاضل میبدی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب که اعتقاد دارند نهایت هدف بازگشت احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری ختم نشده و تنها یک جریان‌سازی برای تخریب دولت روحانی در آستانه انتخابات است. محمد غروی در این خصوص گفته است که «ممکن است آقای احمدی‌نژاد در بین عوام مردم و در شهرستان‌های کوچک و روستاها به دلیل شیوه‌اش در پرداخت یارانه‌ها همچنان حامیانی داشته باشد اما جریان‌های مختلف اصولگرایی اکثراً از حضور ایشان در انتخابات آتی استقبال نمی‌کنند و نسبت به آقای احمدی نژاد نظر مساعدی ندارند. از سوی دیگر خیلی بعید است که شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تأیید کند، هر چند که آقای احمدی نژاد در مراسم‌های مختلف حضور پیدا کرده و سخنرانی هم می کند اما گمان نمی‌کنم شانسی برای موفقیت داشته باشند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
1
ولش کن فکرشو نکن
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
1
تنها دلیل پاسخگو نبودن های جناح اصولگرا ست
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
3
سلام.ازاقای شجونی که خیلی راحت به ملت شریف ایران توهین واهانت میکنند

چپاول وغارت برایشان درسایه صبر فراموش شده بیشتر از این توقع دارید؟

وزیر محترم اطلاعات (که خدا نگهدار ایشان وهمکارانشان باد)به صراحت خوشحالی خود را در افشای فیشهای حقوقی اعلام نمودندحال اقای شجونی مدارکشان را ارائه نماییند دولت با اغوش باز پذیرا خواهدبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
3
1
این "تو بمیری " دیگه از اون تو بمیری ها نیس .
احمدی نژاد میاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین