کد خبر: ۳۷۶۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

هوای اراک برای هفتمین روز متوالی ناسالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک روز پنجشنبه برای هفتمین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش آلایندگی هوا، غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک در 24 ساعت گذشته 154 میکروگرم بر متر مکعب بوده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم است. 

وی بیان کرد: در ساعت هفت صبح روز جاری نیز میزان آلایند ها به 75 میکروگرم بر متر مکعب رسید در حالیکه استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون از آلاینده های خطرناکی هستند که به دلیل ریز بودن بیش از حد، با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و اگر در مدت طولانی استنشاق شود موجب بروز نارسایی هایی در دستگاه تنفسی و سایر اندام های بدن می شود و سلامت شخص را به خطر می اندازد. 

ابراهیمی کارنامی اظهار کرد: کیفیت هوای ناسالم امروز برای گروه های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی زیانبار است. 

وی توضیح داد: بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا میانگین غلظت آلاینده 101 تا 150 بیانگر شرایط ناسالم هوا برای گروه های حساس جمعیتی و وضعیت نارنجی و غلظت آلاینده ها از 151 تا 200 میکروگرم برمتر مکعب بیانگر شرایط ناسالم هوا برای تمامی افراد جامعه و وضعیت قرمز است. 

ابراهیمی کارنامی گفت: شاخص های کیفیتی هوای اراک برای هرگونه تصمیم سازی به صورت روزانه به کمیته تصمیم سازی در شرایط اضطرار هوا در استانداری مرکزی ارسال می شود. 

بر اساس تصمیم نشست کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا تمامی ادارات و نهادهای دولتی اراک و شازند به غیر از دستگاه های خدمات رسان شامل ادارات آب، برق و گاز و مراکز درمانی دیروز( چهارشنبه ) به علت تداوم آلودگی هوا تعطیل شد. 

اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 21 روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده و سال گذشته نیز 37 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین