کد خبر: ۳۷۷۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

شهردار لندن: عمیقا ناامید شدم

سی ان ان امروز (جمعه) به دنبال محرز شدن نتیجه همه پرسی مبنی بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با شهردار لندن به گفت و گو نشست.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق خان در پاسخ به این پرسش سی ان ان که هم اکنون چه احساسی از نتیجه این همه پرسی دارد، گفت: ناامیدم، عمیقا ناامید شدم. 
 
شهردار لندن گفت: همه پرسی همه پرسی است و در دمکراسی باید به خواست مردم احترام گذاشت و آن ها (مردم) خروج از اتحادیه اروپا را انتخاب کردند. 
 
صادق خان در ادامه افزود: در آینده باید تحلیل کرد که چرا ما بازنده (همه پرسی) شدیم و آن ها پیروز. 
 
به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: به عنوان شهردار لندن این پیام را به جهانیان می دهم که لندن شهر بزرگی است و به آن بیایید و در آن سرمایه گذاری کنید. 
 
صادق خان در این مصاحبه در زمینه از دست رفتن فرصت های شغلی و سرمایه گذاری های خارجی و بیرون رفتن برخی از شرکت های خارجی از انگلیس در پی نتیجه این همه پرسی ابراز نگرانی کرد. 
 
در بخش دیگری از این مصاحبه سی ان ان در مورد انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس پرسید که با توجه به اعلام کناره گیری دیوید کامرون از این سمت آیا حزب محافظه کار با انتخاب رهبری جدید، نخست وزیر دیگری معرفی می کند و یا این که انتخابات عمومی برای این مهم برگزار خواهد شد؟ 

شهردار لندن در پاسخ به این پرسش، ضمن اشاره به نمونه انتخاب 'گوردون براون' و جانشینی وی به جای 'تونی بلر' از حزب کارگر توضیح داد: از منظر قانون اساسی نیازی به برگزاری انتخابات عمومی جدید نیست. 
 
صادق خان به سی ان ان گفت: دولت کنونی هم اکنون پنج سال زمان دارد، بنابراین تعیین یک رهبر جدید از حزب محافظه کار، می تواند نخست وزیر جدید (انگلیس) برای سه سال و نیم آینده باشد، هر چند که فشارهای زیادی بر روی وی خواهد بود. 
 
مردم انگلیس روز گذشته (پنجشنبه) با شرکت در همه پرسی خروج و یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، با 51.89 درصد آرا رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. 
 
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ساعاتی پس از اعلام نتایج این همه پرسی با حضور در برابر خانه شماره 10 'داونینگ استریت' ضمن احترام گذاشتن به نتیجه این همه پرسی گفت که از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین