کد خبر: ۳۷۷۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

چهار معبد شگفت‌انگیز در تایلند+تصاویر

به یاد داشته باشد که دوربین خود را به داخل معبد نیاورید و شلوار رنگ روشن و بلند و تی شرتی که شانه های شما را بپوشاند و کفش مناسب بپوشید. تا احترام خود را به فرهنگ ها و عقاید دیگران نشان دهید.
آفتاب‌‌نیوز :
بیش از ۴۰۰ وات یا معبد در سرتاسر بانکوک وجود دارد، اما معروف ترین آن ها چهار معبد می باشند: معبد سوتات، معبد بنجاما بهوبیت، معبد آرون و معبد پو اکثر مسافران تور تایلند برای دیدن زیبایی های معابد به این کشور سفر میکنند.

به یاد داشته باشد که دوربین خود را به داخل معبد نیاورید و شلوار رنگ روشن و بلند و تی شرتی که شانه های شما را بپوشاند و کفش مناسب بپوشید. تا احترام خود را به فرهنگ ها و عقاید دیگران نشان دهید. با ۴ معبد شگفت انگیز تایلند آشنا شوید:

۱) معبد پو (Wat Pho)
چهار معبد شگفت‌انگیز در تایلند+تصاویر

در معبد وات پو (بودای خفته)  یک مجسمه بودا که به صورت خوابیده است قرار گرفته، طول این مجسمه ۴۶ متر و ارتفاع آن ۱۵ متر اعلام شده است. پای این مجسمه ۵ متر طول دارد، و با مروارید تزیین شده است.عدد ۱۰۸ عدد مهمی در معبد وات پو است، علت اهمیت آن نیز، به این دلیل است که برروی پاهای مجسمه ۱۰۸ سمبل سلوک بودا به زیبایی هرچه تمامتر حک شده است. از دیگر عوامل شهرت معبد وات پو وجود اتاق های مخصوص ماساژ تایلندی می­باشد که یکی از بهترین ماساژ های حال حاضر دنیا برای مسافرین است. در واقع در معبد وات پو علاوه بر ماساژ، آموزش انجام این کار نیز به افرادی که علاقه مند هستند داده می شود. ساعات بازدید نیز ۸ صبح لغایت ۵ عصر می‌باشد.

۲) معبد آرون (Wat Arun)

چهار معبد شگفت‌انگیز در تایلند+تصاویر

در محله وات چانگ (Wat Chaeng) در غرب رودخانه چائو پرایا  قرار گرفته است، قرارگیری معبد وات آرون در کنار رودخانه و معماری متفاوتش نسبت به دیگر معابد، زیبایی بسیاری را به این منطقه بخشیده است، معماری معبد وات ارون یا معبد سپیده دم temple of the dawn ، بسیار رنگی است و به صورت قلعه ای مستحکم و باشکوه در کنار آب قرار گرفته است. برای عبور از  رودخانه به قصد دیدن معبد وات پو می‌توانید از قایق هایی که در اسکله سافان تاکسین قرار گرفته است، استفاده کنید و در اسکله شماره ۸ پیاده شوید.  ساعت کاری معبد وات آرون از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ می باشد.

۳) معبد حقیقت (Sanctuary of Truth)
چهار معبد شگفت‌انگیز در تایلند+تصاویر

ساختن این ساختمان که در ساحل لائم راچاوت  Laem Ratchawet در جاده ناکلوا در شمال پاتایا قرار دارد در سال ۱۹۸۱ توسط لک ویریافان ، موسس شهر قدیمی ساموت پراکان Samut Prakan شروع شده و امروزه دارای ابعاد بسیار بزرگی است. این بنا باعث جذب مسافران زیادی برای خرید تور پاتایا شده.معبد حقیقت تماما از  چوب ساخته شده و دارای کنده کاری های معماری می باشد. در این بنا موفقیت های انسان با حقایق فلسفی و مذهبی بیان شده است. این معبد هر روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای مهمانان گرامی  می باشد.

۴) معبد سوتات

چهار معبد شگفت‌انگیز در تایلند+تصاویر

برای مجسمه های طلایی و برنزی بودا در داخل و بیرون آن، طراحی جالب سقف، سبک معماری، نقاشی های دیواری بسیار عظیم و مجسمه های برنزی سربازان چینی که در حیاط است، مشهورمیباشد.همچنین یکی از مجسمه های غول پیکر بودا که از جنس طلاست و حدود ۲۱ متر طول دارد نیز در این معبد نگهداری خواهدشد. معبد سادات در نزدیکی منطقه شهرک چینی ها در بانکوک قدیم و چهارراهی که تاب غول آسا در آن قرار دارد، واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین