کد خبر: ۳۷۷۴۱۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
گلایه دانشجویان از سازمان سنجش

دلیل تجمع دانشجویان مقابل وزارت بهداشت چه بود؟

برخی دانشجویان از وزارت بهداشت و سازمان سنجش و سازمان نظام پزشکی گلایه مند هستند و می گویند عدالت آموزشی درباره آنها رعایت نشده.
آفتاب‌‌نیوز :
گروهی از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه‌های وزارت علوم امروز صبح در اعتراض به اختصاص نیافتن شماره نظام پزشکی به برخی رشته‌های PhD در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. 

پیش از این نیز برخی از دانشجویان در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته بودند. مثلا مخاطبی که خود را مسعود معرفی کرده، در این باره نوشته است: با سلام و احترام این نامه به نمایندگی از جمعی از دانشجویان در اعتراض به مصوبه جدید سازمان نظام پزشکی و اعلام آن از طریق سازمان سنجش پزشکی می باشد. مدت مدیدی است که نظام پزشک سالاری سرتاسر کشور را فراگرفته است و حقوق های سرسام آور امتیازات ویژه اعضای نظام پزشکی کشور و به خصوص پزشکان، نفس سایر اقشار جامعه را از آنان گرفته است. این نامه شکواییه و درخواست فرجامی است تنها به یکی از این موارد. روز یکم تیر ماه ۱۳۹۵، دانشجویان علاقه مند به شرکت در کنکورهای ارشد و دکتری وزارت بهداشت با خبری عجیب در سایت سنجش پزشکی کشور مواجهه شدند که در آن، دانشجویانی که پایه آن ها در مقطع كارشناسي ارشد از وزارت بهداشت نبوده و از سایر مراکز علمی کشور از جمله وزارت علوم می باشد را از حق داشتن شماره نظام پزشکی ولو در صورت طی دوره چهار ساله دکتری رشته های مذکور، منع کرده است. آیا این عمل عدالت و اخلاق آن هم در نظامی است که یدک کش نام اسلام است؟ آیا این عمل که ذات آن اقدامات پزشک سالارانه همیشگی وزارت بهداشت و نظام پزشکی کشور است، نیست؟ آیا این عمل، کشیدن خط بطلان و نابود کردن تلاش های چندین ساله دانشجویان جهت آماده سازی برای شرکت در کنکورهای این رشته ها نیست؟ وزارت بهداشت سال هاست که در تصیماتی بدون هیچ توجیه منطقی و علمی اقدام به حذف دانشجویان رشته های مختلف از شرکت در کنکورهای دکتری تخصصی می کند حال آن که این عمل حتی یک بار برای رشته های دکتری حرفه ای گروه علوم پزشکی اجرا نشده است. 
به دلیل همین اعتراضات تجمع امروز شکل گرفت. 

دانشجویان معترض می گویند نامه اخیر سازمان نظام پزشکی به سازمان سنجش پزشکی در آستانه کنکور دکترای تخصصی وزارت بهداشت، مبنای علمی نداشته و باعث محرومیت دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم از حقوق قانونی و بی‌عدالتی آموزشی است. 
 
در نامه اخیر سازمان نظام پزشکی تاکید شده، دانشجویان رشته‌های متعددی که کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد خود را از وزارت علوم و مدرک دکتری را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، حق دریافت شماره نظام پزشکی و تاسیس آزمایشگاه‌ها و مطب‌های مرتبط با رشته تخصصی خود را نخواهند داشت. 
  
منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
1
1
جان انسان ارزش و قیمت بی اندازه دارد ، نباید به هرمدرک دخالت در سلامت شود
دورشته در دنیا ،جنون و فیلی ان در جهان است ، پزشک ، پلیس ، شاهد این ادعا گزارش هر از گاه پزشک قلابی، پلیس قلابی در دنیا و داخل کشور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
دقیقا جان انسان ها ارزش دارد . اما شما لطفا سواد و اطلاعاتتون رو ببرین بالا . کدام قانون و منطقی می گه که فردی که زیر 5 واحد ژنتیک و یا بیوشیمی می خونه می تونهه در دکترای این رشته ها شرکت کنه و مجوز نظام بگیره ، اونوقت افرادی که از بدو ورد به لیسانس کلی درس تخصصی ژنتیک و بیوشیمی خوندن نتونن؟ اگه واقعا جان انسان ها برای مسئولان ما مهم باشد باید رشته ای مثل علوم آزمایشگاهی که در همه ی زمینه ها خودشون رو صاحب نظر می دونن حذف شود و آزمایشاگاه بیوشیمی رو بدن به کسی که بیوشیمی خونده و آزمایشگاه ژنتیک رو بدن به کسی که ژنتیک خونده و میکروبم کسی که میکروب خونده و ... . پزشکای ما هم همینطور برن بشینن طبابتشون رو بکنن و بخیه بکشن و قیچی تو بدن بیمار جا بذارن اونجا کسی بهشون نمی تونونه گیر بده ! نه وارد مبحث ژنتیک و بیوشیمی بالینی بشن رشته هایی که در باره آن سواد کمی دارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
1
1
با سلام
در جواب دوستمون باید بگم حق با شماست ولی با هجوم سرسام آور دانشگاه ها و رشته های بین الملل که هر ساله شاهد خروج فارغ التححصیلاشون هستیم پس باید چی بگیم!!! این بنده خداها که تلاششونم کردن و تو رقابت شرکت کردن تازه اگر دقیق تر نگاه کنید میبینید که بیشتر رشته های علوم پایه در مقطع phd شامل تحقیقات آزمایشگاهی و نهایتا تدریس تودانشگاهه و کسی با جون مریض بازی نمیکنه پس اون پزشک بین الملل که حدود ۱۵۰ ملیون داده ومدرک گرفته رو چی باید گفت در ضمن من تمام مدارکمو از وزارت بهداشت گرفتم و باید از این بابت خوشحال باشم ولی به نظر من عرصه علم برای همس و هیچ کس حق سد کردن راه کس دیگه ای رو نداره
الهام سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
1
1
لغو مصوبه ظالمانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
1
متاسفانه این ظلم آشکار هست. رشته پایه علوم آزمایشگاهی این قدر ضعیف و غیر قابل قیاس با رشته هایی مثل دامپزشکی هست که حتی به نظر من باید کارشناسی علوم آزمایشگاهی حذف بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
دوست عزیز دامپزشکی اسمش سرشه برای دام وطیوره که اسمشونو نمیبرم نه انسانها شما بیس تون پزشکی نیست مگه جون مردم بازیچه است!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
0
کاری ظالمانه با فارغ التحصیلانی که با صلاحیت کامل وارد این رشته میشه و از پس کنکوری بر میان که پزشک و ارشد های بهداشت حتی ممکنه نتونن قبول بشن،
نوید فرنگی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
1
با عرض سلام و ادب
متاسفانه همیشه یه موجی رو عمدا یا سهوادر زمانهای حساس ایجاد میکنن مثل همین قانون جدید وزارت بهداشت که ثابت کنن ما جهان سومی خواهیم ماند.
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
1
نظام پزشکی حق بچه های علوم است. واقعا هیچ جای بحثی توش نیس چون عین روز روشنه که سواد و مهارت کافی رو دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
1
1
مشکل جامعه ی ما اینه که اطلاعات در باره رشته هایی مثل ژنتیک پزشکی ، بیوشیمی بالینی ، پزشکی مولکولی و ... در کشور ما پایینه .برین ببین در سالهای اخیر جوایز نوبل پزشکی رو چه کسایی می گیرن و رشته هاشون چیه . کدام منطقی می گه کسی که از لیسانس ژنتیک خونده نمی تونه در دکترای این رشته شرکت کنه و مهر نظام بگیره اما رشته هایی که در طول کارشناسیشون زیر 5 واحد ژنتیک پاس می کنن بتونن. چنین قانونی عین بی عدالتی آموزشیه . به قول یکی از استادا باید به حال چنین مملکتی تاسف خورد چرا که دانش جوهایی که این همه روشون سرمایه گذاری شده تا به مقطع ارشد و دکتری برسن رو خیلی راحت از دست می دن و خیلی از اونا از ایران می رن . و مطمئنم کشور در آینده مجبوره چندین برابر خرج کنه تا این افراد یا نتایج کارهاشون رو برگردونه به کشور. کاش جامعه ی ما می دانست که کسی که از پایه ژنتیک پزشکی می خونه خیلی با سواد تر از افرادی هست که از ارشد به بعد می خونن.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
به نظر من هر کی کتب رشته ژنتیک را خونده باشه بهتر از همه میدونه که رشته ژنتیک پزشکی زیر مجموعه رشته ژنتیک پایه و به عبارت بهتر رشته زیست شناسی میباشد. پس حق گرایش ژنتیک پایه هم هست که شماره نظام پزشکی هم داشته باشه. ضمنا جمله اول به استناد مطالب زنتیک پزشکی تامسون و امری و جرد است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین