کد خبر: ۳۷۷۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

شادی راست‌های اروپا از خروج انگلیس

احزاب راستگرای اروپا که مخالف اتحادیه اروپا هستند، از خروج انگلیس از این نهاد سیاسی - اقتصادی استقبال کرده و خواستار برگزاری رفراندوم مشابهی در کشورهای خودشان شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه گفت که انگلیس جنبشی را آغاز کرده که نمی‌تواند متوقف شود. به گفته این رهبر، جنبش‌هایشادی راست‌های اروپا از خروج انگلیساستقلال‌طلبانه به‌زودی در پارلمان اروپا دیدار می‌کنند تا پس از رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا اقدام بعدی خود را طرح‌ریزی کنند.

لوپن که از خوشحالی خنده‌ای ژرف روی لب‌هایش داشت، گفت که جبهه ملی تنها حزب سیاسی در فرانسه است که خروج انگلیس را جدی می‌گیرد و بار دیگر خواستار آن شد تا رفراندوم مشابهی در فرانسه برگزار شود. او گفت: برای یک همه‌پرسی مشابه در فرانسه یک الزام دموکراتیک است. مردم انگلیس به اروپا و کل مردم جهان یک درس تاریخی درباره دموکراسی دادند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، در آلمان هم بئاتریکس فون استورچ، از اعضای حزب راست‌گرای آلترناتیو فور دویچلد (جایگزین برای آلمان) از نتایج همه‌پرسی انگلیس استقبال کرد. او گفت: 23 ژوئن یک روز تاریخی است؛ روز استقلال "بریتانیای کبیر". از مردم سوال شد و مردم پاسخ گفتند. اتحادیه اروپا به عنوان یک اتحادیه سیاسی شکست خورده است.   

در همین حال حزب راست‌افراطی دموکرات‌های سوئد در پیامی "انتخاب استقلال" را به مردم انگلیس تبریک گفت و تاکید کرد: حال ما منتظر است خروج سوئد (swexit) هستیم.

حزب قدرتمند راست‌افراطی دانمارک موسوم به "مردم دانمارک" هم به مردم انگلیس به دلیل این انتخاب تبریک گفته و افزود: این انتخاب جسورانه سیلی آتشینی به کل این سیستم بود. باید یک رفراندوم هم درباره شرایط عضویت ما در اتحادیه اروپا در دانمارک برگزار شود.

در آتن هم حزب دست راستی "طلوع طلایی" که خشن‌ترین حزب راستگراست، با ابراز خشنودی از نتایج رفراندوم انگلیس عنوان کرده که امیدوار است رفراندوم مشابهی هم در یونان انجام شود. از سوی دیگر جنبش ضد نظام "فایو استار" در ایتالیا با انتقاد از بروکسل به خروج انگلیس واکنش نشان داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین