کد خبر: ۳۷۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
دادستان نظامی استان مرکزی اعلام کرد

انهدام دو باند جاعل کارت پایان خدمت و مدارک کسر خدمت سربازی

دادستان نظامی استان مرکزی از کشف، شناسایی و انهدام دو باند جاعل کارت پایان خدمت و مدارک کسرخدمت سربازی در این استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی‌اصغر قندی به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سران اصلی این باندها که فعالیت های مشابه داشتند با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و بازرسی این سازمان دستگیر شده اند.

وی توضیح داد: تحقیقات کارشناسان نشان می دهد با اینکه باندهای یاد شده ارتباطی با نیروهای مسلح نداشتند اما در بدنه نیروهای مسلح سهل‌انگاری‌هایی صورت گرفته که در حال رسیدگی است.

دادستان نظامی استان مرکزی، با هشدار جدی به خانواده های مشمولان و سربازان وظیفه گفت: فریب باندهای جاعل را نخورند.

قندی تاکید کرد: مدارک بدست آمده جعلی ابطال شده و همین مساله مشکلات عدیده ای را برای دارندگان صاحبان این مدارک جعلی ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: این دو باند که از هشت سال قبل فعالیت داشته و در یک سال اخیر دامنه فعالیت خود را گسترش داده بودند.

قندی افزود: بیش از 150 نفر که برای اکثر آنها گواهی کسر خدمت صادر شده توسط این باندهای جاعل دچار مشکل شده اند و با ابطال اسناد جعلی، دارندگان آن باید علاوه بر مجازات حبس تا سه سال و ابطال کلیه امتیازات حاصله دوباره به خدمت سربازی اعزام شوند.

دادستان نظامی استان مرکزی گفت: زمانی که سربازان به صورت آموزشی بوده اند، اعضای این باندها با سربازان ارتباط برقرار کرده و با نرخ های توافقی که بالاترین رقم آن حدود 100 میلیون ریال بود مدارک جعلی کسر و یا پایان خدمت صادر می کردند.

به گزارش ایسنا،قندی در بخش دیگری از سخنانش افزود: فرار از خدمت نظامیان در صدر بیشترین فراوانی پرونده های وارده به دادسرای نظامی این استان است و بقیه انواع جرائم ارتکابی نظامیان با فاصله چشمگیر در رده های بعدی قرار دارد.

وی گفت: اگر سرباز و یا کارکنان فراری نیروهای مسلح دستگیر شوند تا یک سال حبس برای آن ها داده می شود و چنانچه خودشان به محل خدمت مراجعت کنند، محاکم به آن‌ها مساعدت خواهند کرد.

وی بیان کرد: آگاهی مردم از برخوردهای قانونی با نظامیان خاطی نیروهای مسلح از طریق دادسرای نظامی، ضمن حفظ و صیانت از نیروهای مسلح، جرایم ارتکابی را نیز کاهش می دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین