کد خبر: ۳۷۷۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

چرا بخشی از شهر ساسانی بیشابور آتش گرفت؟+تصویر

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس تاکید کرد: در آتش‌سوزی رخ داده در شهر تاریخی بیشابور در شهرستان کازرون، خوشبختانه هیچ آسیبی به بناهای تاریخی این شهر ساسانی وارد نشد و فقط بخشی از علف‌های هرز آتش گرفته‌ا ند.
آفتاب‌‌نیوز :
عصر روز جمعه 4 تیر بخشی از  محوطه‌ی 160 هکتاری شهر تاریخی بیشابور آتش گرفت که بنا به گفته‌ی مسئولا ن میراث فرهنگی استان فارس، این آتش‌سوزی به موقع مهار شد، اما  هنوز علت آتش‌سوزی  مشخص نیست.

مصیب امیری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با تاکید بر این‌که بخشی کوچک از 160 هکتار محوطه‌ی تاریخی ساسانی «بیشابور» به دلیل وجود علف‌های هرز در محوطه آتش گرفته‌اند، اظهار کرد: عصر  روز گذشته (جمعه 4 تیر)، قسمت‌هایی ازمحوطه تاریخی شهر بیشاپور دچار حریق شد که بلافاصله آتش مهار شد و مجوعه تاریخی و آثار موجود در مجموعه درامان ماندند و آسیبی ندیدند.

چرا بخشی از شهر ساسانی بیشابور آتش گرفت؟+تصویر

او با بیان این‌که مهار آتش حدود دو ساعت طول کشید، ادامه داد: آتش در محوطه شهر رخ داد و آثار تاریخی مجموعه هیچ آسیبی ندیدند. خوشبختانه از قبل تمهیدات لازم برای وقوع چنین حادثه‌ای از سوی مسولان پایگاه پژوهشی شهر تاریخی بیشاپور اندیشیده شده بود، به گونه‌ای که علف‌های هرز مجموعه به طور کامل حذف و پاکسازی شده بود، اما گویا هنوز پاکسازی علف‌های هرز یک بخش از محوطه هنوز انجام نشده بود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به تجهیز این پایگاه به تانکر قابل حمل آتش‌نشانی و دیگر وسایل مورد نیاز، اطفای حریق به موقع انجام شد.

امیری در پاسخ به این پرسش که در عکس‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد بخشی از یک بنا نیز درون محوطه‌ی‌ در حال سوختن قرار گرفته است، تاکید کرد: با توجه به موقعیت بناهای در قرار گرفته در  این شهر تاریخی، از دور چنین وضعیتی به نظر می‌رسد اما در واقعیت این گونه نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس توضیح داد: برای مهار این آتش با توجه به حساسیت‌های موجود و ارزشمند و منحصر به فرد بودن شهر تاریخی بیشاپور نیروهای مردمی از روستاهای اطراف این مجموعه مانند اسلام‌آباد، چمران، عمویی، حاجی‌آباد، موزی، هفت پاره، پنج محل، امامزاده سید حسین و همچنین نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کازرون، نیروهای ٱتش نشانی از کازرون و قائمیه، مردم دوست‌داران میراث فرهنگی کازرون و  فرمانداری شهرستان، این آتش در کمترین زمان ممکن و بدون آسیب به آثار تاریخی مجموعه بیشاپور همان شب مهار شد.

به  گفته‌ وی، هنوز علت آتش‌سوزی در این بخش از شهر تاریخی بیشابور مشخص نیست اما  بررسی‌ها برای پی‌بردن به این اتفاق در حال انجام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
2
احتمالا علت عمدی می باشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین