کد خبر: ۳۷۷۶۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

اعتراض یک کارگردان به منع تبلیغات ماهواره‌ای

ابراهیم ابراهیمیان کارگردان فیلم «عادت نمی کنیم» در گفت و گو با جواد یحیوی در سومین برنامه «آپاراتچی» که بر روی سایت آپارات قرار گرفته است، درباره اتفاقاتی که دامن‌گیر فیلمش شد، از اکران تا توقیف و رفع توقیف این فیلم گفت تا حال و هوای امروز سینمای ایران و نسخه ای که حال آن را بهتر می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
ابراهیم ابراهیمیان کارگردان جوان سینمای ایران در ابتدای این گفت و گو به سختی هایی که در «عادت نمی کنیم» کشیده است گفت:«چندوقت پیش به یک دوستی می گفتم «عادت نمی کنیم» برای ابراهیم ابراهیمیان شده یک حریفِ چغرِ بد بدن بود. واقعا بیچاره ام کرد.همه تجربه هایی که یک فیلمساز می تواند در 30 سال فیلم سازی‌اش در تمام فیلم هایش تجربه کند برای من در «عادت نمی کنیم» به یکباره دارد اتفاق می افتد. از ابتدای پیش تولید و ماجرایی که دچارش شد. بعد رسیدیم به جشنواره فجر و اینکه خیلی مظلوم واقع شد و به سادگی از کنارش گذاشتند. بعد از آن رسیدیم به چرخه اکران و منتظر شدیم تمام آن اتفاقات تلخ را پشت سر بگذاریم و برویم برای یک فروش خوب.اما بعد از هفت روز اکران، فیلم توقیف شد و بعد با رایزنی هایی که می کنیم فیلم رفع توقیف می شود. من تقریبا همه چیز را با «عادت نمی کنیم» تجربه کردم. چند شب پیش با خودم می گفتم کاش زودتر اکرانش تمام شود چراکه ممکن است تا آخر اکران بلاهای دیگری هم سر ما بیاید.

ابراهیمیان تصریح کرد:«این اتفاقات خیلی برایم عجیب بود، چون مسئله پخش تیزر و پخش آگهی را همه دوستان سینمایی به نوعی به آن واکنش نشان داده اند.باید تشکرکنم از دوستان اتحادیه کانون کارگردانان که تمام قد پشت فیلم من ایستادند، برای اینکه این ماجرا ختم شود، ولی من آن روزها سوالی داشتم که چرا همزمان با فیلم ما تیزر فیلم‌های دیگری هم پخش می شد و چندین ماه است که این اتفاق درحال رخ دادن است. مگر ما برای اولین بار اقدام کردیم که تیزرمان را به شبکه ای بدهیم تا آن‌ها پخش کنند؟این اتفاقی است که به شکل مرسوم می افتد و به گیشه سینما کمک می کند. بعد این سوال برایم مطرح می شد که چرا فیلم «عادت نمی کنیم»؟! چرا این اتفاق برای باقی فیلم ها رخ نداد؟!»

 

دوباره رساندن خبر رفع توقیفی به مخاطب خیلی سخت تر است

ابراهیمیان در ادامه این گفت و گو اضافه کرد:« ما یک افتتاحیه خیلی خوب داشتیم. در واقع در سه روز اول  حدود 300 میلیون تومان فیلم فروش داشت که خیلی فروش خوبی برای یک درام اجتماعی بود. فیلم ما به قول پخش کننده از فیلم خودشان هم پیش‌تر بود و این حال همه ما را خوب کرده بود. در هفته اول حس خیلی خوبی داشتیم.در حال حاضر فروش ما بد نیست و از مرز یک میلیارد تومان گذشته است.این اتفاق می توانست خیلی زودتر بیفتد. خیلی ها به من می‌گفتند این توقیف به نفع تو می شود.من در یک جمله می گفتم نه کاملا به ضررم تمام می شود، برای اینکه من همه چیزم را از دست می دهم، برای اینکه خبر بد به راحتی همه جا منتشر می شود و بعد دوباره رساندن خبر رفع توقیفی به مخاطب خیلی سخت تر است. هنوز خیلی‌ها می گویند مگر فیلم رفع توقیف شده و دوباره به چرخه اکران بازگشته؟! هیچ پتانسیلی هم برای تبلیغ برای فیلم ما وجود ندارد که اعلام کنیم رفع توقیف شده و در حال اکران است. سعی می کنیم در فضای مجازی اعلام کنیم که فیلم در حال اکران است و رفع توقیف شده است.»

این کارگردان با اظهار تاسف از کم شدن تعداد سینماهای نمایش دهنده فیلمش عنوان کرد:« در  شهرستان ها ما نزدیک 40 سینما برای نمایش فیلم داشتیم و این تعداد در عرض یک هفته به 60- 70 سینما داشت می رسید، ولی یکسری سینماها وقتی بهشان دستور رسید که فیلم را پایین بیاورید فیلم های دیگر را جایگزین کردند و براساس قراردادی که با آن ها داشتیم گفتند تا دو هفته دیگر فعلا فیلم شما اکران نشود. پس از آن هم گفتند فیلم های جدید می خواهد بیاید، دو فیلم کمدی قرار است اکران شود و ... به این ترتیب من به جرات می توانم بگویم که از روز استارت این فیلم تا الان من یک روز خوش ندیدم. بیچاره ام کرده اند، پوستم کنده شد و خیلی روزهای سختی را طی کرده ام. این فیلم بیش از حد مظلوم واقع شد، دیگر بس است.وقت این است که کمی به این فیلم کمک کنند تا دیده شود، کمی زیادی به آن مشت زده اند.»

آیا سینما جزو محصولات تولید داخلی نیست؟!

وی ادامه داد:« یادمه بچه بودیم و برخورد سلبی و قهری با ویدیو می شد. اگر کسی آن را در دست می گرفت انگار فعل حرام انجام می داد، حال یک شبکه ای دارد محصول داخلی را تبلیغ می کند. محصولی که باعث می شود مخاطب داخلی این محصول را بیشتر خریداری کند، آقای داوودنژاد بیانه ای داد که خیلی خوب بود. در این بیانیه گفته بودند که اگر یک شبکه‌ای یخچال داخلی ما را تبلیغ بکند و مردم بروند محصول ایرانی داخلی خریداری کنند بهتر نیست تا اینکه یک برند خارجی را خریداری کنند تا فروش آن ها بیشتر شود، شما دارید به فروش یک محصول داخلی کمک می کنید، در حالی که این‌ همه هم شعار داده می شود که محصول داخلی خریداری شود. خب حالا آیا سینما جزو محصولات تولید داخلی نیست؟! اگر نیست تکلیف ما را مشخص کنید.»

به گزارش خبرآنلاین،ایراهیمیان در پایان گفت:«من هیچوقت فیلمنامه ای را نمی برم ارشاد که بگویند برو و پشت سرت را نگاه نکن. پس ما یک بار خودمان را سانسور کرده ایم و در چارچوب و مواضع و قوانین جمهوری اسلامی داریم فیلم می سازیم، پس وقتی که پروانه ساخت و پروانه نمایش صادر می شود و تیزرها مجوز می گیرند حال شبکه ای آن‌ها را پخش کند چه ایرادی می تواند داشته باشد؟ ثمره این حرکت را دیدیم پس چرا باید جلوی آنچه که به حال خوب سینمای ایران کمک می کند را گرفت؟! حال خوب سینما را خراب کرده اند، حال خوب سینما را گرفتند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Germany
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
موافقم با آقاي كارگردان.. به نظرم پخش تيزر ها باعث آشتي مردم با سينما بود كه درين روزگار هم سرگرمي مناسبي بود و هم به هنر كمك ميكرد.. حداقل يه تصميم ميگيرن بيان به مردم با دليل توضيح بدن و مسئوليت قبول كنن.. دنيا تغيير كرده اين و درك كنن مسئولين..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین