کد خبر: ۳۷۷۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

صعود طلای جهانی از سرگرفته شد

طلای جهانی با ادامه موج شوکی که در پی رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در سراسر بازارهای مالی طنین انداز شده است، در نخستین روز معاملات هفته جاری به روند صعودی روز جمعه ادامه داد.
آفتاب‌‌نیوز :
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر ۱.۵ درصد افزایش یافت و پیش از اینکه ۱۳۳۰.۹۵ دلار معامله شود، تا سطح ۱۳۳۵.۵۵ دلار صعود کرد. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۳۵۸.۵۴ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از مارس سال ۲۰۱۴ و بزرگترین افزایش یک روزه قیمت از سال ۲۰۰۸ بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۶ درصد یا ۸.۳۰ دلار افزایش، در ۱۳۳۰.۷۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۵۹.۳۰ دلار یا ۴.۷ درصد افزایش یافت و در ۱۳۲۲.۴۰ دلار بسته شد که از نظر درصدی، بزرگترین افزایش یک روزه از سپتامبر سال ۲۰۱۳ بود.

طلا هفته گذشته دو درصد افزایش یافت که چهارمین افزایش هفتگی متوالی این فلز ارزشمند بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا از ابتدای سال جاری تاکنون تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی که با رای روز پنج شنبه مردم انگلیس به ترک اتحادیه اروپا (برکسیت) تشدید شد، ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.

این فلز ارزشمند در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه امن برای دارایی تبدیل می‌شود. ضرابخانه انگلیس از افزایش مشتریان جدید پس از رای برکسیت گزارش داده است. در بازار معاملات نقدی طلای لندن که بزرگترین بازار جهان است قیمت این فلز حداکثر ۸.۱ درصد جهش یافت که از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ بی‌سابقه بود.

ذخایر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه دو درصد افزایش یافت و به ۹۳۴.۳۱ تن رسید که بالاترین میزان در بیش از دو سال گذشته بود. میزان ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا پیش از برگزاری همه پرسی انگلیس حتی با وجود کاهش قیمت طلا در چهار روز اول هفته گذشته روند رو به رشد داشت. میزان ذخایر این صندوقها پس از کاهش در سه سال گذشته، امسال ۴۴۳ تن افزایش داشته که منعکس کننده خوش بینی سرمایه گذاران به دورنمای این فلز ارزشمند است.

به گزارش ایسنا، طبق تازه‌ترین نظرسنجی بلومبرگ از ۱۲ تحلیلگر و معامله‌گر طلا از نیویورک تا لندن، هر اونس این فلز ارزشمند تا پایان امسال ممکن است تا ۱۴۲۴ دلار صعود کند.

به گفته دانیل هاینس، استراتژیست کالا در بانک ANZ، در یک یا دو هفته آینده طلا ممکن است به ۱۴۰۰ دلار صعود کند و ضعیف شدن دلار آمریکا و تصمیم بانک مرکزی این کشور برای پایین نگه داشتن نرخهای بهره از قیمت این فلز حمایت خواهد کرد.

تحلیلگران و کارشناسان می‌گویند نتیجه همه پرسی انگلیس به این معناست که تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای دو دور افزایش نرخهای بهره در سال جاری تغییر خواهد کرد.

گروه مالی گولدمن ساش هم قیمت مورد پیش بینی برای طلا را افزایش داد و اعلام کرد رای انگلیس به برکسیت بر روند افزایش نرخهای بهره در آمریکا تاثیر طولانی خواهد گذاشت.

شرکت مک‌کواری ریسرچ هم در گزارشی اعلام کرد قیمت طلا در سه ماهه سوم امسال که پیامدهای برکسیت به طور کامل احساس می‌شود، بالاتر خواهد رفت اما در سه ماهه چهارم پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و آماده شدن بانک مرکزی این کشور برای افزایش نرخهای بهره، عقب نشینی کرده و به ۱۳۵۰ دلار می‌رسد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از اینکه روز جمعه به بالاترین قیمت از ژانویه سال ۲۰۱۵ رسید، ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۷.۶۵ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش به ۹۸۹.۲۱ دلار و هر اونس پالادیم با ۰.۵ درصد افزایش، به ۵۵۰ دلار رسید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین