کد خبر: ۳۷۷۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

واکنش نتانیاهو به توافق با ترکیه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق با ترکیه را گامی مهم خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافق با ترکیه گام مهی است که آثار بسیاری بر اقتصاد اسرائیل خواهد گذاشت.

او در رم پایتخت ایتالیا در جمع خبرنگاران بعد از دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: اقتصاد اسرائیل از این توافق بیشترین سود را خواهد برد.

در همین حال دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی امروز (دوشنبه) کنفرانس خبری را در رم پایتخت ایتالیا درباره توافق نهایی میان تل‌آویو و آنکارا برگزار خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در همان زمان کنفرانس خبری برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، ترکیه و اسرائیل روز گذشته توافقی را جهت عادی سازی روابط دیپلماتیک میان خود امضا کردند که امضای این توافق در رم در جریان نشستی میان هیات دو طرف صورت گرفت.

براساس این توافق تل‌آویو به آنکارا اجازه خواهد داد تا کمک‌های خود را وارد نوار غزه کند و در مقابل آن ترکیه شرط خود برای برداشتن محاصره از غزه را کنار گذاشته است.

این توافق تاکید دارد که زمینه مقابل ترکیه برای ساخت نیروگاه تولید برق و تاسیسات آب شیرین کن و بیمارستان در غزه باز می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
1
براي تركيه منافع ملي بر منافع امت اسلام ارجحيت داره و اينطور كه به نظر مياد ايران تنها كشوري هست تو دنيا كه احقاق حق مسلمين و مظلومين و اللخصوص فلسطينيان بر همه چيز اولويت داره.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین