کد خبر: ۳۷۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

نخست‌وزیر تایلند: نتایج رفراندوم هرچه می‌خواهد باشد، من کناره‌گیری نمی‌کنم

نخست وزیر تایلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد، حتی اگر تایلندی‌ها پیش نویس قانون اساسی مورد حمایت نظامیان را در رفراندوم اوت 2016 رد کنند، از سمتش کناره گیری نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
ژنرال پرایوس چان اوچا، رهبر دولت خونتای تایلند یا "شورای ملی برای صلح و نظم" است که پس از کودتای خونبار مه 2014 و برکناری یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر برکنار شده، زمام امور این کشور جنوب شرق آسیا را به دست گرفته است.

ارتش این کودتا را توجیه و اعلام کرده که این روند برای احیای ثبات پس از ماه‌ها درگیری در خیابان‌های این کشور لازم بوده است.

پرایوس به خبرنگاران در بانکوک گفت: من از سمتم کناره گیری نمی‌کنم. من کسی هستم که قوانین را برای کشور وضع کرده‌ام. نتایج این رفراندوم هرچه می‌خواهد باشد، من از سمتم کناره گیری نمی‌کنم.

وی تاکید کرد که تایلندی‌ها نباید وی را با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس مقایسه کنند که پس از رفراندوم اعلام کرد از سمتش کناره گیری می‌کند.

دولت خونتا همچنین اعلام کرده که پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در 2017، اصلاحات سیاسی و اقتصادی ایجاد می‌کند تا روند بازگشت به دموکراسی در کشور ایجاد شود.

کارشناسان گفته‌اند، رفراندوم هفتم اوت سال جاری میلادی در تایلند نخستین رای گیری ملی از زمان کودتا است و آزمونی برای محبوبیت خونتا محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌هایی از سیاستمداران تایلند این پیش نویس قانون اساسی را غیردموکراتیک خوانده‌اند.

دولت خونتا انتقادها از این پیش نویس قانون اساسی را ممنوع کرده و در مه سال جاری میلادی نیز کمیسیون انتخابات تایلند طی دستوری برگزاری کمپین مخالفان یا موافقان این رفراندوم را ممنوع اعلام کرد.

در جدیدترین اقدام دولت خونتا در سرکوب مخالفان این پیش نویس، دادگاهی در این کشور هفت فعال را روز جمعه به دلیل برگزاری کمپین به زندان محکوم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین