کد خبر: ۳۷۷۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

دوحزب قدرتمند کرد عراقی: از عراق جدا نمی شویم

درپی حضور هیات مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش تغییر در بغداد و دیدار با مقامات عالی رتبه عراق، یک عضو برجسته حزب الدعوه اعلام کرد: هیات اتحادیه میهنی و جنبش تغییر در بغداد گفته اند، از عراق جدا نمی شوند و بخشی از عراق متحد باقی خواهند ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی علاق درگفت وگو با شبکه کردی رووداو افزود:هیات کردی اعلام کرده است می خواهند با بغداد وارد مذاکرات جدی شوند. آنها تاکید کردند قصد داریم کمیته هایی برای حل مشکلات اربیل با بغداد درست کرده و روابطمان را با بغداد توسعه دهیم.

هیات اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش تغییر بعد از توافق برای همکاری های مشترک سیاسی هیاتی را روانه بغداد کرده و با حیدر العبادی نخست وزیر و سایر مقامات عراقی دیدار کردند.

در پی این دیدارها حیدر العبادی نخست وزیر عراق در صفحه شخصی اش در فیس بوک نوشت: هیات اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش تغییر دیدگاه های جدیدی در خصوص مسائل داشتند و برنامه هایی هم برای حل مشکلات ارائه کردند.
این در حالی است که هفته گذشته مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در فراخوانی خواهان موضع مشترک گروه های کردی برای استقلال و انجام همه پرسی و مذاکره در این خصوص با بغداد شده بود. 
به غیر از حزب دمکرات کردستان عراق که رهبری آن با مسعود بارزانی است سایر احزاب کرد عراقی تاکید کرده اند تا زمان حل بحران سیاسی در اقلیم در هیچ نشستی حضور پیدا نخواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین