کد خبر: ۳۷۷۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

از تذکرات بی‌ربط اعضای شورای شهر به گسل‌های تهران تا ممنوعیت ساخت و ساز بر روی پهنه‌های گسلی

صبح امروز ضوابط ساخت و ساز بر روی پهنه‌های گسلی تهران در صحن علنی شورای شهر مطرح شد اما نظرات بی ربط اعضای شورا به این موضوع موجب گلایه هیئت رئیسه شورا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ابلاغ ضوابط ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی شهر تهران حواشی در شورای شهر داشت به گونه‌ای که سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با انتقاد از این ضوابط گفت: احداث بنا بر روی گسل با هر ضوابط و ملاحظاتی خطا است و نباید در محل گسل بنایی ساخته شود.

وی با بیان اینکه باید بر روی گسل فضای سبز ایجاد شود گفت: در صورت حرکت گسل ساختمان از هم گسیخته می‌شود و تغییرات شکلی ایجاد می‌شود که نباید به هر ترتیبی بر روی گسل ساختمانی ایجاد شود.

احمد حکیمی‌پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر نیز که با نشان دادن کتاب آئین نامه عنوان کرده بود تذکر آئین نامه‌ای دارد. سخن دیگری به میان آورد و با انتقاد از واکنش معاون شهردار در خصوص هزینه کرد شهر آفتاب گفت: طی سال‌های مختلف 1000 میلیارد تومان برای ساخت شهر آفتاب هزینه شده است و قرار شده بود که متر به متر هزینه‌های شهر آفتاب مشخص شود اما این مهم محقق نشده و با اینکه پیمانکاران صورت وضعیت خود را به شهرداری داده‌اند و پول خود را گرفتند اما شهرداری لیست هزینه کرد در شهر آفتاب را اعلام نمی‌کند و این در حالیست که هنوز هزینه ساخت پل صدر را نیز اعلام نکرده است.

به گزارش ایسنا، سخنان حکیمی‌پور به بحث ابلاغ ضوابط ساخت و ساز بر روی پهنه‌های گسلی موجب انتقاد مرتضی طلائی که امروز به دلیل غیبت چمران ریاست شورا را بر عهده داشت، شد و طلائی با لحنی منتقدانه گفت: آقای حکیمی پور این گونه درست نیست که شما با نشان دادن کتاب آئین نامه درخواست وقت تذکر آئین نامه‌ای می‌کنید اما تذکر دیگری که بی ارتباط با بحث است را مطرح می‌کنید.

در ادامه حبیب کاشانی، عضو دیگر شورای شهر نیز در تذکری دیگر که بی ارتباط با بحث پهنه‌های گسلی بود گفت: تعداد تعاونی‌های مسکن در شهرداری بسیار زیاد شده است که از شهرداری درخواست می‌شود نسبت به ساماندهی این تعاونی‌های مسکن اقدام کند چرا که در یک تعاونی 4250 نفر عضو بودند که حالا تنها 428 کارمند شهرداری باقی مانده‌اند که باید این موضوع ساماندهی شود.

به گزارش ایسنا، قرار بود در جلسه دویست و هفتا و یک‌امین شورای شهر دکتر محسن پورسید آقایی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای بررسی مسائل مربوط به عبور خطوط راه آهن در مناطق 17 و 18 صحبت کند اما به دلیل شرکت در تشییع جنازه شهید دادمان در جلسه شورای شهر شرکت نکرد و همچنین مهدی چمران نیز به دلیل حضور در شورای عالی معماری و شهرسازی در دقایق ابتدایی جلسه، شورا را ترک کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین