کد خبر: ۳۷۸۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

بازتاب سخنان امروز روحانی در آسوشیتدپرس

یک رسانه آمریکایی به اظهارات رئیس‌جمهور ایران در همایش قوه قضائیه در موضوع لزوم حفاظت از امنیت اماکن دیپلماتیک واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه صبح روز سه شنبه در سالن اجلاس سران و با حضور روسای سه قوه به همراه رئیس مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

رئیس‌جمهور ایران یکی از سخنرانان این همایش بود و در بخشی از سخنانش بر لزوم حفاظت از امنیت سفارتخانه‌های خارجی و اماکن دیپلماتیک تاکید کرد.

حسن روحانی گفت: مردم می‌خواهند بدانند که اگر یک عده‌ای خودسر به یک سفارت خارجی بر خلاف قانون و امنیت عمومی کشور حمله کردند که عاملان‌شان و آمران‌شان به خوبی روشن هستند قوه قضاییه چگونه برخورد می‌کند و چگونه اجرای این حکم به سمع و نظر مردم می‌رسد. این به معنای آن است که یک کشور در برابر امنیت سفارت‌خانه‌های خارجی مسئولیت دارد و امنیت آن سرزمین را بردوش و برعهده گرفته است.

حالا خبرگزاری آمریکایی در واکنش به این سخنان، گزارشی منتشر کرده و نوشته است: «رئیس‌جمهور ایران خواستار شفاف‌سازی در دادگاه سفارت عربستان سعودی شد».

آسوشیتدپرس نوشت: «این اظهارات صراحتا خواهان جلب توجه به موضوع(حمله به سفارت و کنسولگری) است و همچنین می‌تواند نشاندهنده تلاش‌های روحانی برای ایجاد روابط حسنه با پادشاهی سنی(عربستان سعودی) باشد».

این رسانه غربی در برشمردن موارد اختلاف و تنش بین ایران و عربستان سعودی، به فاجعه منا در مراسم حج سال گذشته اشاره و تصریح کرد: «بر اساس شمارش آسوشیتدپرس حداقل 2426 حاجی کشته شدند و تهران گفته است که 646 تن از آنها ایرانی بودند».

در پایان این گزارش رسانه مطرح آمریکایی به اختلافات ایران و عربستان سعودی در بحران سوریه و یمن اشاره شده است.

به گزارش فرارو، آسوشیتدپرس می‌نویسد: «دو رقیب منطقه‌ای از طرف‌های متفاوتی در جنگ داخلی سوریه و درگیری در یمن حمایت می‌کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین