کد خبر: ۳۷۸۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

آنکارا به روسیه غرامت می‌پردازد؟

منابعی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه ادعا می‌کنند «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فردا ساعت 12 ظهر به وقت ترکیه (13:30 به وقت تهران) طی تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود، از او تشکر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
روز دوشنبه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام گفته بود که اردوغان در نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، «برقراری مجدد روابط دوستانه در اسرع وقت» را از وی خواستار شد. وی بابت اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده سوخو 24 روسیه در ماه نوامبر، نیز عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،آقای اردوغان، روز دوشنبه در مراسم ضیافت افطار گفته بود: «باور من این است که ما فوراً روابطمان با روسیه را فوراً عادی کرده و به وضع موجود که به نفع هیچ یک از دو طرف نیست، خاتمه خواهیم داد.»

روابط روسیه و ترکیه، بعد از نوامبر سال گذشته میلادی وارد تنش شد، در آن زمان جنگنده‌های اف‌ 16 ترکیه یک فروند سوخو 24 روسیه را در خاک سوریه هدف قرار دادند یکی از دو خلبان این جنگنده روسی در این حادثه جان خود را از دست داد.

نخست‌وزیر ترکیه عذرخواهی را تکذیب کرد

«بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه گزارش‌های مبنی بر عذرخواهی کشورش از روسیه بابت سرنگونی جنگنده سوخو24 را رد کرد.

ایلدیریم تاکید کرد که هرگز موضوع عذرخواهی و پرداخت غرامت به روسیه مطرح نبوده و ترکیه فقط نسبت به این حادثه ابراز ناراحتی کرده است.

به نوشته روزنامه «حریت» وی تصریح کرد که مسئله پرداخت غرامت فقط در زمان نیاز انجام خواهد شد و افزود: «در صورتی که نیاز باشد، غرامت پرداخت می‌کنیم و می‌خواهیم روابط (با روسیه) به حالت عادی برگردد.»

نخست وزیر ترکیه همچنین گفت که فرایندهای قانونی برای فردی که گفته می‌شود مسئول به قتل رساندن خلبان روسی بوده، در جریان است.

به گزارش فارس، منابعی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه ادعا می‌کنند «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فردا ساعت 12 ظهر به وقت ترکیه (13:30 به وقت تهران) طی تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود، از او تشکر خواهد کرد.

روز گذشته سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود اردوغان طی یک نامه ندامت‌بار، از سرنگونی جنگنده روسی و کشته شدن دو خلبان آن عذرخواهی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین