کد خبر: ۳۷۸۰۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

قیمت خودرو در ایران ۲.۵ برابر جهانی است

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در ایران بدون توجه به سطح درآمد مردم، ۲.۵ برابر قیمت‌ جهانی این محصولات است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی خاکساری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ با مقایسه سطح درآمدی مردم در ایران و جهان نیز، قیمت خودرو در ایران ۱۵ برابر قیمت‌های جهانی است.

وی با بیان اینکه یک کارگر ساده در کانادا با حقوق ۱۴ ماه خود می‌تواند یک تویوتا کمری ۲۵ هزار دلاری خریداری کند، خاطرنشان کرد: ‌اما یک کارگر ساده در ایران باید حقوق ۲۰۰ ماه خود را برای خرید این خودرو پرداخت کند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دلیل این وضعیت و بالا بودن سرسام‌آور قیمت خودرو در ایران نیز انحصاری است که در بازار خودروی ایران وجود دارد و نهادهای مسوولی همچون شورای سیاست‌گذاری خودرو از این انحصار حمایت می‌کنند.

وی افزود: ایران خودرو، سایپا و قطعه‌سازان وابسته به این شرکتها عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو هستند و طبیعتا تصمیماتی که این شورا می‌گیرد نه به نفع مردم بلکه به نفع خودروسازان و قطعه‌سازان وابسته است.

خاکساری با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی در ایران بر مبنای قیمت‌ بالای خودروهای داخلی تعیین می‌شود، تصریح کرد: به دلیل انحصار بازار، خودروهای خارجی به ۲.۵ برابر قیمت جهانی در ایران عرضه می‌شوند تا ایران خودرو و سایپا بتوانند محصولات بی‌کیفیت خود را با قیمت‌های بالای فعلی بفروشند.

وی ادامه داد: ایران خودرو و سایپا به دلیل نفوذی که در شورای سیاست‌گذاری خودرو دارند نمی‌گذارند خودروهای وارداتی با قیمت‌های عادلانه و واقعی در ایران عرضه شود زیرا در آن صورت مجبور به کاهش ۱۰۰ درصدی قیمت محصولات خود خواهند بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: برای اصلاح این وضعیت باید ترکیب شورای سیاست‌گذاری خودرو اصلاح و خودروسازان و قطعه‌سازان از ترکیب اعضای این شورا خارج شوند زیرا تا زمانی که این شرکتها در این شورا به عنوان تصمیم‌گیر حضور دارند، اجازه اصلاح وضعیت و برداشه شدن انحصار از بازار خودرو را نمی‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
خودروسازان کماکان به چپاول مردم ادامه می دهند و تازمانی که انحصار وجود داشته باشه چپاول هم ادامه داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
منظورتون همون شورای رفافته!!!!
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
این کارشناس عزیز به تناسب 15 برابری قیمت خودرو در ایران نسبت به سایر کشورها اشاره نمودند ولی آمار تکان دهنده تر تعداد کشته شدگان ایران در تصادفات جاده ای است که به نسبت تعداد تصادفات چند برابر کشورهای دیگر است . در یک تصادف خیلی ساده با پراید که 4 نفر کشته میشوند اگر همان تصادف مثلا با تویوتا رخ دهد قطعا کسی کشته نخواهد شد . دستان مدیران و کارکنان و کارگران خودروسازی ایران نه تنها تا آرنج در جیب مردم است ، بلکه تا بازو در خون مردم است . خدا لعنت کند .
خلیج فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
2
بابا مردمو ... گیر اوردین...
استغفرالله..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین