کد خبر: ۳۷۸۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

شگفتی دانشمندان از جمجمه ۳۷ هزار ساله+تصویر

یافته‌های جدید درباره جمجمه ۳۷ هزار ساله باعث تعجب باستان‌شناسان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
«پاپیولار آرکیالوژی» نوشت: بررسی‌ها روی جمجمه انسانی که ۳۷ هزار سال قدمت دارد، پس از ۶۰ سال اطلاعات جدید و متناقضی با آنچه دانشمندان تاکنون تصور می‌کردند را در اختیار آن‌ها گذاشت.

این جمجمه قدیمی‌ترین جمجمه یافت‌شده جهان از نسل امروزی انسان است که سال ۱۹۵۸ در غاری در جزیره‌ «ساراواک» در جنوب‌شرقی آسیا کشف شده است. تاکنون تصور می‌شد این جمجمه متعلق به یکی از بومیان استرالیاست، اما تحقیقات جدید این مساله را تکذیب کرده است.

دانشمندان همچنین به تازگی متوجه شدند این جمجمه از آنِ زنی میانسال است، نه یک پسر نوجوان. باستان‌شناسان این پروژه اذعان دارند که یافته‌های جدید، تصورشان از تاریخ ابتدایی این منطقه را تغییر داده است.

یکی از باستان‌شناسان در این‌باره گفت: ما دریافتیم که باقی‌مانده جسد این فرد بیشترین شباهت را با مردم بومی «بورنئو» دارد. ساکنان امروزی این منطقه جثه کوچک و اندامی ظریف دارند که این با ویژگی‌های بومیان استرالیا متفاوت است.

به گزارش ایسنا، این جمجمه که «جمجمه گود» نام گرفته، در دهانه غربی غار «نیا» در جزیره «ساراواک» در مالزی توسط «تام هریسون» کشف شد. سال ۱۹۶۰ «دون براتل» انسان‌شناس مطرح انگلیسی اعلام کرد این جمجمه متعلق به مردی بالغ از نژاد کنونی بومیان استرالیاست.

شگفتی دانشمندان از جمجمه ۳۷ هزار ساله+تصویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین