کد خبر: ۳۷۸۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

جریمه ۱۰هزار دلاری برای نصب خودکار ویندوز ۱۰

مایکروسافت به دلیل نصب خودکار ویندوز ۱۰ مجبور به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از اینکه شرکت مایکروسافت تلاش کرد ویندوز ۷ سیستمی را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهد و البته در این زمینه ناکام عمل کرد، صاحب این جریمه ۱۰هزار دلاری برای نصب خودکار ویندوز ۱۰سیستم که یک زن کالیفرنیایی بود، به جبران این عمل، غرامتی ۱۰ هزار دلاری دریافت کرد.

نصب خودکار ویندوز ۱۰ بر روی سیستم تری گلدشتاین با شکست مواجه شد و او را با کامپیوتری ناکارآمد که وظیفه انجام کارهایش در یک آژانس مسافرتی را بر عهده داشت، تنها گذاشت.

گلدشتان می‌گوید: من هرگز درباره ویندوز ۱۰ نشنیده بودم و هیچ‌کس از من نپرسید که آیا می‌خواهم ویندوز خود را آپدیت کنم.

پس از اقداماتی برای حل مشکل با پشتیبانی مایکروسافت، گلدشتاین از مایکروسافت برای داشتن یک کامپیوتر جدید و جبران نقصانی که در کارش ایجاد شده بود شکایت کرد  و در این محاکمه ۱۰ هزار دلار برنده شد. پس از این مایکروسافت رویه نصب خودکار خود را تغییر داده تا از جریمه‌های قانونی این‌چنینی در آینده جلوگیری کند.

مورد گلدشتاین یکی از موارد شکایت علیه مایکروسافت است. این سیستم عامل که هنوز هم تا تاریخ ۲۹ جولای (۸ مرداد) به صورت رایگان از ویندوز ۷ یا بالاتر به ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی می‌شود، در ابتدا به عنوان یک ارتقای اختیاری پیشنهاد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، در ماه فوریه، مایکروسافت ویندوز ۱۰ را یک ارتقای پیشنهادی برای ویندوز ۷ و پس از آن قرار داد و البته دانلود خودکار در جهت ارتقا به ویندوز ۱۰ را از طریق آپدیت ویندوز (Windows Update) آغاز کرد. در ماه مارس، کاربران شروع به شکایت کردند از این بابت که ویندوز ۱۰ به صورت خودکار و بدون اجازه آنها روی کامپیوترهایشان نصب می‌شود.

این شکایت قانونی و غرامت ۱۰ هزار دلاری می‌تواند راه را برای شکایت‌های آینده درباره نصب‌های ناموفق و یا اجباری ویندوز ۱۰ باز کند و گلدشتاین نشان داده که این کار ممکن است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
من هم ویندوز 10 را با پیام میکروسافت به طور مجانی دریافت کردم و کامپیوترم کاملا به هم ریخت بطوریکه مجبور شدم ویندوز قبلی را مجددا نصب کنم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین