کد خبر: ۳۷۸۱۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
دود ناشی از آتش‌سوزی، آسمان اهواز را فرا گرفته

خوزستان می‌سوزد و نفس نمی‌کشد/افزایش دما به بیش از 50 درجه/خطر گرمازدگی مردم/بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این‌که دود ناشی از آتش‌سوزی، آسمان برخی از مناطق اهواز را فرا گرفته است، گفت: امروز دود ناشی از سوزاندن زباله میزان دید افقی را به 2 کیلومتر در فرودگاه اهواز کاهش داد.
آفتاب‌‌نیوز :
کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایش دما در استان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که روند افزایش دما امروز و فردا ادامه داشته باشد و این احتمال وجود دارد که دمای هوا در برخی نقاط استان به فراتر از 50 درجه سانتی‌گراد برسد.

وی افزود: همچنین با توجه وزش باد در کشور عراق و در داخل کشور، احتمال فعال شدن چشمه‌های گرد و غبار و کاهش میزان دید از بعد از ظهر امروز در برخی نواحی مرکزی و نوار مرزی استان خوزستان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به این که امروز نیز دود ناشی از آتش‌سوزی، آسمان برخی از مناطق اهواز را فرا گرفته است، گفت: دود ناشی از سوزاندن زباله امروز میزان دید افقی را به 2 کیلومتر در فرودگاه اهواز کاهش داد.

وی افزود: این معضل، مشکلاتی در امنیت پروازها ایجاد کرده است. در چند روز گذشته میزان دید افقی در فرودگاه بین‌المللی اهواز به دلیل دود ناشی از حریق زباله‌ها در حاشیه شهر به 400 متر هم رسید.

بهادری ادامه داد: در زمینه این دود و آتش‌سوزی‌ها، کوتاهی از مجموعه حفاظت محیط زیست استان است. ما این مشکل را به ستاد بحران اعلام کرده‌ایم ولی هیچ اقدامی در جهت برطرف کردن مشکل مشاهده نکردیم.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان با معضل گرد و غبار مواجه هستیم و این‌که با دست خود نیز دود مصنوعی ایجاد کنیم که هم موجب کاهش کیفیت هوا و هم کاهش میزان دید به ویژه در فرودگاه شود، قابل بخشش نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با 50 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 23 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند. دمای هوای امروز اهواز نیز بین 49 تا 29 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

آماده‌باش بیمارستان‌ها برای مقابله با گرمازدگی احتمالی خوزستانی‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان هم گفت: به دلیل گرمای شدید، بیمارستان‌های استان به حالت آماده‌باش خواهند بود.

هاشم بالدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایش دمای هوا در استان اظهار کرد: از سه روز گذشته و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر این که دمای هوا از روز چهارشنبه گرم‌تر می‌شود و به فراتر از 50 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه جهت انجام تدابیر و اقدامات مورد نیاز انجام شد و  به تمام دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران در این خصوص ابلاغ شده است.

وی افزود: با ادارات کار جهت اتخاذ تهمیداتی در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور و همچنین با دانشگاه علوم‌ پزشکی جندی‌ شاپور اهواز جهت امدادرسانی و آماده‌باش بیمارستان‌ها هماهنگی شده است. برای اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص گرم شدن هوا با صداوسیما هماهنگ شده است تا به صورت زیرنویس نکات مورد نیاز اطلاع‌رسانی شود.

بالدی در خصوص عدم اعلام تعطیلی گفت: در این خصوص باید در نظر گرفت که دمای هوا معمولا از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد به 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و تایم اداری نیز تا ساعت 14:30به پایان می‌رسد، ولی در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور در بخش خصوصی، بنگاه‌های کوچک و متوسط و بزرگ این موضوع به اداره‌کار بازمی‌گردد. در این زمینه طی یک نامه به اداره‌کار اعلام کردیم که این موارد رعایت شود و بازدیدهای میدانی و بررسی‌های انجام شود و اقدامات لازم جهت جلوگیری از تهدید سلامت افراد اتخاذ شود.

وی با اشاره به پدیده گرد ‌و خاک در استان تصریح کرد: در خصوص مقابله با گرد ‌و خاک، گرمازدگی و گرمای شدید با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مکاتبه شده است تا تقریبا  در حالت  آماده‌باش قرار گیرند و اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز گفت: از یک ماه گذشته با شرکت توزیع برق جهت مدیریت درست مصرف و فرهنگ‌سازی برای مقابله با مصرف بی‌رویه برق هماهنگی شده است؛ یکی از موارد مورد تاکید در شرایط گرم‌ شدن هوا، صرفه‌جویی در مصرف آب و حامل‌های انرژی به ویژه برق است. انتظار است که با اطلاع‌رسانی صحیح شهروندان حداقل در زمان اوج مصرف و در  ساعت 11 تا 18 در مصرف برق صرفه جویی کنند. در حال حاضر مشکل خاصی در خصوص قطعی آب و یا برق نداریم و مشکل قطع آب در روزهای گذشته برطرف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
2
خوزستان دیگه جای زندگی نیست هر سال گرما بیشتر خواهد شد حتی تا 60 درجه هم می رسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
درحال حاضر ازلحاظ زيست محيطي وامادگي طبيعت تنها اذربايجان غربي ميتواند بهترين مكان براي زندگي باشد هم اب زياد دارد وهم كشاورزي قابل قبولي دارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین