کد خبر: ۳۷۸۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
به دلیل نگرانی درباره ویروس زیکا

کناره‌گیری گلف‌باز شماره یک جهان از المپیک+تصویر

گلف‌باز شماره یک جهان به دلیل نگرانی درباره ویروس زیکا از حضور در المپیک ریو 2016 کناره‌گیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جیسون دی استرالیایی سال گذشته در مسابقات قهرمانی US PGA  قهرمان شده بود. او هفته‌ گذشته اعلام کرده بود در حال ارزیابی این مساله است که در  المپیک شرکت کند یا نه. او دیروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای در توئیتر خود سرانجام اعلام کرد در  المپیک حضور نخواهد داشت.

به ‌این‌ ترتیب دو گلف باز برتر جهان در مسابقات گلف المپیک بازی نمی‌کنند. پیش از یان مک‌ایلروی ایرلندی اعلام کرده بود که به دلیل زیکا در  المپیک حضور پیدا نمی‌کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از Inside the games، کناره‌گیری کردن ستاره‌های گلف از  المپیک برای فدراسیون جهانی این ورزش گران تمام می‌شود. این فدراسیون تلاش زیادی کرد تا این رشته ورزشی جزو برنامه المپیک 2016 و 2022 باشد. دی اعلام کرده است که او همسرش به دلیل نگرانی از زیکا تصمیم گرفتند به برزیل نروند.

کناره‌گیری گلف‌باز شماره یک جهان از المپیک+تصویر

میستر یکی از اعضای IOC اعلام کرده بود در صورتی که ستارگان گلف در  المپیک شرکت نکنند، این ورزش جایگاه خود را در  المپیک از دست خواهد داد. در هفته‌های اخیر، بسیاری از ورزشکاران به دلیل نگرانی‌های مربوط به زیکا از  المپیک کناره‌گیری کردند. بسیاری از بسکتبالیست‌های آمریکایی نیز جزو این افراد هستند.

فدراسیون جهانی گلف بعد از کناره‌گیری بسیاری از ستارگان این ورزش در بیانیه‌ای اعلام کرد «بسیار ناراحت کننده است که بسیاری از گلف‌بازان از مسابقات کناره‌گیری کردند. واضح است دلیل این تصمیم آنها حفظ سلامتی خود است. ما باید به این تصمیم احترام بگذاریم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین