کد خبر: ۳۷۸۲۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

ورود مجلس دهم به موضوع فقر و آسیبها

نماینده مجلس دهم از ورود جدی و همکاری مجلس با دستگاه ها در موضوعاتی همچون فقر ، آسیب های اجتماعی و مطالبه گری آنها خبر داد و گفت: خدمات و حمایت های اجتماعی سطح بندی نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
همایون هاشمی در گفتگو با مهر به تشکیل فراکسیون رفاه در مجلس اشاره کرد و افزود: تاکنون در حوزه رفاه و تامین اجتماعی جای خالی فراکسیون رفاه احساس می‌شد، به همین دلیل در راستای توسعه خدمات اجتماعی و مطالباتی که در حال حاضر در سطح رفاه جامعه وجود دارد که بسیاری از آنها مغفول مانده، فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی تشکیل خواهد شد.

وی گفت: تاکنون خدمات اجتماعی بدون سطح‌بندی ارائه شده است مانند پرداخت یارانه‌ها که بدون بررسی صورت گرفت و همچنین قطع آن نیز بدون بررسی و واکاوی انجام شد و تمامی آنها به این دلیل است که سطح‌بندی برای ارائه خدمات وجود ندارد تا مشخص شود چه سطحی از جامعه چه خدمتی را نیاز دارند و یا اینکه هزینه‌ای که برای هر خدمت باید گرفته شود، چقدر است.

این نماینده مجلس دهم به فقر در جامعه اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم به حدی فقیر هستند که جزو دهک‌های ده‌ گانه قرار نمی‌گیرند و واقعا زیر خط فقر هستند و نهادهای حمایتی برنامه‌ای برای رفع فقر آنها ندارند.

به گفته هاشمی، قصد داریم مطالبات مردم را به گونه‌ای به گوش مسئولان برسانیم تا خدمات به دهک‌های پایین و افراد فقیر که به سختی زندگی می‌کنند، برسد.

وی با اشاره به اینکه آمارهای نهادهای حمایتی از لحاظ کمی رشدی را نشان نمی‌دهند، گفت: طی چند سال گذشته برخی از آمارهایی که توسط مسئولان نهادهای حمایتی ارائه می‌شود، هیچ تفاوتی نکرده است، بطوریکه در حال حاضر حدود سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که فقط ۲۰۰ هزار نفر آنها تحت پوشش بهزیستی هستند و مابقی از حمایت و خدمات هیچ نهادی برخوردار نیستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ‌آسیب‌هایی مانند اعتیاد، طلاق و... که محصولش کودک خیابانی، بزهکاری و دزدی است در جامعه زیاد شده اما هیچ اقدامی برای کاهش و رفع آنها صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیکاری در برخی از شهرها بیش از ۵۰ درصد است، اظهار داشت: باید وزارت رفاه تجدیدنظری در قانون کار و قیمت‌گذاری بر روی حقوق و حق بیمه کارگر و کارفرما انجام دهد و دستگاه‌های حمایتی نیز در راستای اشتغال افراد بیکار اقدامات لازم را انجام دهند که این موضوع مطالبه جدی نمایندگان مجلس دهم است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
احسنت به اقای دکتر همایون هاشمی . امید است با سابقه ای که در بهزیستی کشور داشته اند بانی تحول در رسیدگی به محرومین باشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین