کد خبر: ۳۷۸۲۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری ترکیه و روسیه

پوتین و اردوغان به توافق رسیدند/ واکنش پوتین به حملات تروریستی فرودگاه آتاتورک/روابط مسکو و آنکارا احیا می‌شود

اردوغان و پوتین بر اتخاذ گام‌های مربوط به عادی سازی روابط توافق کردند.در عین حال پوتین در دیدار با تعدادی از دانش آموزان روسی و آلمانی تاسف و همدردی خود را با قربانیان حملات تروریستی روز گذشته ترکیه اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان گفت‌وگو کرد.پوتین و اردوغان به توافق رسیدند/ واکنش پوتین به حملات تروریستی فرودگاه آتاتورک/روابط مسکو و آنکارا احیا می‌شود

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از اسکای نیوز عربی، کرملین اعلام کرده رییس جمهوری روسیه در این تماس تلفنی از نامه رییس جمهور ترکیه که در آن مراتب تاسف آنکارا از سرنگونی هواپیمای روسی اعلام شده بود، تشکر کرده است.

ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که اردوغان و پوتین بر سر برگزاری یک نشست دو جانبه با یکدیگر توافق کردند.

براساس بیانیه ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان تاکید کرده است که باید گام‌های لازم جهت احیای روابط با روسیه برداشته شود.

ریاست جمهوری ترکیه گفت‌وگوی اردوغان و پوتین را سازنده و مثبت ارزیابی کرد.

براساس این بیانیه، اردوغان و پوتین بر اتخاذ گام‌های مربوط به عادی سازی روابط توافق کردند.

در عین حال پوتین در دیدار با تعدادی از دانش آموزان روسی و آلمانی تاسف و همدردی خود را با قربانیان حملات تروریستی روز گذشته ترکیه اعلام کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد که پوتین به ترکیه این حادثه تروریستی را عمیقا تسلیت گفت.

کرملین در عین حال اعلام کرد که وزیران خارجه ترکیه و روسیه اول ژوئیه (جمعه) در روسیه با هم دیدار می‌کنند.

پوتین همچنین به دولت روسیه دستور داد تا مذاکرات برای از سرگیری همکاری تجاری و گردشگری با ترکیه را آغاز کند. اردوغان و پوتین همچنین در زمینه تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم توافق کردند.

پیش از این نیز یک منبع در دولت ترکیه اعلام کرد وزیر خارجه این کشور برای دیدار با همتای روس خود به شهر سوچی روسیه سفر خواهد کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در دیدار خود با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، مساله از سرگیری روابط دوجانبه، شرایط کنونی در سوریه به ویژه مساله سرنوشت نظام بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و راه‌های مبارزه با تروریسم را بررسی خواهد کرد.

پس از سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه در نوامبر گذشته و ابراز تاسف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، این اولین سفر وزیر خارجه ترکیه به روسیه محسوب می‌شود.

کرملین اعلام کرد اردوغان روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای از پوتین بابت سرنگونی جنگنده روسی در حریم هوایی سوریه "عذرخواهی" کرده است.

در مقابل سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اردوغان با ارسال پیامی برای پوتین "اندوه عمیق" خود از حادثه سقوط جنگنده روسی را ابراز داشت و با خانواده خلبانان روسی که هواپیمایش سرنگون شد ابراز همدردی کرد.

طبق بیانیه مذکور اردوغان در این پیام پوتین را به از سرگیری روابط دوستانه سابق میان دو کشور و همکاری جهت دستیابی به راه حل‌هایی برای مشکلات منطقه و مبارزه مشترک با تروریسم دعوت کرد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
ماگفت اختلافات ایندومقدمه جنگ جهانی سوم میشه هردوتاشون به یک موبندبودن که البته رجب حان همون موروهمذنداشته راستی رجب خان نه رجب جان البته حالا پوتین صدامیزنه رجب جان بیاپیش ما خان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
1
1
روسیه همیشه همینه ... آب گل آلود و ماهی ... سیاستمدارای ما دقت کنید ... بارها ضربه های روسو خوردیماااا ... بپایید ناکت اوت نشیم .
ایلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
1
1
سیاست یعنی همین.. حرکت اردوغان دو روی سکه داره یکروش اینه که بگیم آره، ببینین اردوغان به غلط کردن افتادو فلان بهمان و طرف دیگش اینه که ببینین چقد راحت وقتی پی به اشتباهش میبره ابراز پشیمانی میکنه و سیاست هاشو تغییر میده در جهت منافع کشورش.. و تو سیاست این خوبه! ترکیه پستان گاوای شیرده رو میچسبه ما شاخشون رو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
توجه کنیم روسیه حالا که منافعش با ما گره خورده شده دوست ما شده است,دیگر کشورها هم همینند , ما نباید ساده باشیم همه این کشورها اگر مافعشان از ما تغییرکند حتی حاضرند در مقابل ایران بایستند من خودم شاهد سیاستهای آنها وبرخورد با آنها از نزدیک هستم. یادم نرفنه از اجلاس آنها در رابطه با تقسیم دریای خزر و سادگی سفیر ما که خودم حضور داشتم وبا ایشان صحبت کردم آقای...و تاریخ گذشته روسها - باید مسولین ما به شکلاتی که آنها نشان میدهند فریب نخورند - زمانی نگذشته که ما ایرانیها حتی پلیسهایشان اذیت میکردندو.... حالا هم به طرق مختلف اذیت میشویم...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین