کد خبر: ۳۷۸۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

انتقال آب خزر جنگل‌ها را نابود می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان جنگل ها را نابود می کند
آفتاب‌‌نیوز :
علی محمد شاعری امروز در نشست خبری که در اداره کل آب منطقه‌ای مازندران برگزار شد،  با بیان اینکه مخالف انتقال آب دریا خزر به سمنان است، اظهار کرد: و اگر دولت اصرار دارد این اقدام را انجام دهد بهتر است پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را دنبال کند که هزینه اجرای این طرح به مراتب از انتقال آب دریای خزر به سمنان کمتر است. مردم مازندران در تامین آب، دچار بحران هستند و طبق گزارش‌هایی که داریم  سفره های آب در سمنان بحرانی نیست و بهتر از شرق کشور است.

وی افزود: نظارت بر بهداشتی بودن آب بر عهده وزارت بهداشت است و اگر آب، محصولات غذایی و نیز در بخش  برنج‌های وارداتی، آلودگی رویت شود وزارت بهداشت نظرنهایی را اعلام می کند.

شاعری درباره تغییر کاربری در اراضی مازندران افزود: مجلس و دولت باید کشاورزی را اقتصادی کنند زیرا تغییر کاربری به دلیل اقتصادی نبودن کشاورزی در آن بخش است، باید دستگاه اجرایی مراقب باشند و اجازه ندهند مدیران میانی با مافیای تغییر کاربری، زد و بند داشته باشند. اکنون تغییر کاربری هایی که در شمال کشور دیده می‌شود به صورت جریانی است و مدیران باید بیشتر مراقب مدیران میانی خود باشند.

رئیس کمسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در تنظیم بازار باید به گونه‌ای عمل شود که تولید کننده و خریدار هر دو دیده شود، تصریح کرد: دولت باید با تعیین تعرفه‌های سنگین اجازه واردات بی رویه را ندهند. 150 هزار تن برنج در ماه های قبل وارد کشور شد و قرار است از تیرماه ورود برنج ممنوع شود و کنترل آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه عدم نظارت درست مجلس موجب برخی از مشکلات در کشور شده است، افزود: وجود فیش های حقوقی نجومی روند توسعه و سرمایه و حیثیت نظام را در کشور  مخدوش می کند و باید به عنوان یک فساد اداری با جدیت با این مدیران برخورد کرد و نباید در سایه کشمکش های سیاسی این مهم  فراموش شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 82 کلاهی بر سر سه استان شمالی رفت و آن مصوبه غلط در راستای عدم توسعه فعالیت های صنعتی در استان های شمالی بود که به تدریج نیز حذف شد.

وی افزود: تغییر استاندار در سال آخر به نفع استان نیست و آمدن استاندار جدید در این زمان موجب ایجاد یک خواب 6 ماهه در استان خواهد شد ولی لازم است برخی مدیران اصلاح شوند.در اجرای طرح های توسعه، ناهماهنگی بین دستگاه ها قابل قبول نیست و باید مدیران ناهماهنگ در توسعه استان از دور خارج شوند. متاسفانه دستگاه های دولتی آمار شفاف در موضوعات مختلف استان به مسئولان نمی‌دهند و مدیران  این را بدانند دادن آمارهای غلط در بلند مدت به ضرر استان است.

شاعری عنوان کرد: مجوز پالایشگاه کیاسر و بهشهر و کک سازی سوادکوه صادر شده که به علت عدم حمایت بانک ها عملیاتی نشد و در حال حاضر امیدواریم بتوانیم مجددا پالایشگاه و کک سازی البرز را احیا کنیم.

وی افزود: 90 درصد اقتصاد ایران دولتی است و تا زمانی که دولت در فعالیت‌های غیروظیفه‌ای خود اقدام می کند شاهد پیشرفت در کشور نخواهیم بود.

شاعری افزود: مدیرت میانکاله یکپارچه است و قابل تفکیک نیست و این به صلاح نیست که از مدیریت یکپارچه خارج شود.

وی افزود: معتقد هستیم در حوزه صادرات کشاورزی باید برند سازی و تنظیم بازار اتفاق بیفتد تا تولید کننده و مصرف کننده نفع ببرد.

شاعری در پاسخ به سوال ایسنا درباره وجود اراضی ملی در طرح هادی روستاها گفت: باید مشکل تداخلات و مرزهای روستا و منابع ملی رفع شود و نباید از این پس در این باره مشکل داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین