کد خبر: ۳۷۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷

تشدید نظارت بر کاربران اینترنتی در چین

اداره نظارت بر شبکه های اینترنتی در چین اعلام کرد که با افزایش مدیریت بر نرم افزارها و شبکه های جهانی، باید نظارت و سختگیری های بیشتری برای کاربران در نظر گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس بخشنامه جدید این اداره باید کاربران و مشترکان نرم افزارها با نام های واقعی از آنها استفاده کنند و در مدت 2 ماه نظارت جدی بر فعالیت های آنها صورت گیرد.

اداره مذکور که نهاد نظارت بر فعالیت های سایبری چین نیز محسوب می شود، افزوده است: در تمامی استان ها باید به اطلاعات مربوط به کاربران دسترسی های بیشتری انجام شود.

این اداره در حال حاضر برای مشترکان اینترنت و این نرم افزارها در چین سختگیری هایی در نظر گرفته است اما روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ می نویسد که توضیحات زیادی در باره وضعیت کاربران خارجی استفاده کننده از خدمات اینترنتی و نرم افزارها در چین داده نشده است.

بنابراین گزارش، مقررات جدید از اولین روز ماه اوت (11 مرداد) سالجاری میلادی به اجرا گذاشته می شود و در جریان آن دولت تاکید می کند که نباید اطلاعات نادرست از طریق نرم افزارها منتشر شده و یا از اصول فضای سایبری تخطی شود.

این اداره تاکید کرده است که باید بر اطلاعات بخصوص در جایی که مربوط به اقدامات خشونت آمیز و تروریستی و یا انتشار مضامین غیراخلاقی باشد، نظارت بیشتری صورت گیرد.

در چین نزدیک به چهار میلیون نرم افزار در اختیار مشترکان تلفن های همراه و کاربران یارانه ها قرار دارد و در فروشگاه ها نیز خدمات اینترنت به راحتی قابل دسترس است.

در برخی از استان ها به مشترکان اعلام شده است که از درج اطلاعات حساس از جمله در مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خودداری کنند زیرا هر واژه ای که نگارش می شود در اختیار مقام های مسئول قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، به مشترکانی که اصولا مباحث سیاسی را مطرح می کنند و یا موضوعات اجتماعی را مورد بحث قرار می دهند تاکید شده که قبل از انتشار آنها را بازنگری کنند.

بر اساس آمارهای موجود، 4 میلیون و 230 هزار وبسایت و پایگاه اینترنتی در چین فعال است و هر سال نیز رشد آنها به 26.3 سه درصد می رسد.

همچنین نرخ وابستگی جامعه چین به اینترنت نزدیک به 3.9 درصد بیشتر از کشورهای پیشرفته و 10 درصد بیشتر از کشورهای آسیایی برآورد شده است.

برخی از ناظران می گویند که این اقدام اخیر دولت چین حرکتی تازه در راستای محدود کردن آزادی بیان و کنترل بیشتر فضای سایبری است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین